  • 1. Data: 2004-02-17 13:38:08
    Temat: VAT: a co w takiej sytuacji
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Wystawiłem fakturę z jakąś stawką VAT za usługę, która będzie wykonana w
    przyszłości. W momencie wykonania usługi stawka jest już inna (niższa).
    Czy mam prawo dokonać korekty faktury po wykonaniu usługi?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-02-17 13:52:05
    Temat: Re: VAT: a co w takiej sytuacji
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:
    > Wystawiłem fakturę z jakąś stawką VAT za usługę, która będzie wykonana w
    > przyszłości. W momencie wykonania usługi stawka jest już inna (niższa).
    > Czy mam prawo dokonać korekty faktury po wykonaniu usługi?

    Na jakiej podstawie wystawiłeś fakturę VAT?
    Dostałes zaliczkę?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-02-17 14:01:44
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <c0t6ar$t5o$1@atlantis.news.tpi.pl>, Maddy wrote:

    > Na jakiej podstawie wystawiłeś fakturę VAT?
    > Dostałes zaliczkę?

    Chodzi o turystykę wyjazdową, czyli import usług, a wtedy chyba obowiązek
    podatkowy powstaje w chwili przyjęcia zaliczki w dowolnej wysokości?
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2004-02-17 14:54:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Chodzi o turystykę wyjazdową, czyli import usług, a wtedy chyba obowiązek
    > podatkowy powstaje w chwili przyjęcia zaliczki w dowolnej wysokości?

    Zawsze stosujesz stawkę taką jak w momencie postania obowiazku
    podatkowego. Jeżeli w dniu w którym powstał obowiązek podatkowy
    (przyjąłes zaliczkę) była stawka 22% to masz juz "na zawsze" 22% od tej
    transakcji i nawet jakby w momencie realizacji usługi wynosiła 0% to juz
    tej transakcji nie dotyczy. Chyba że wystawiłes fakture częsciową - na
    kwote zaliczki a potem wystawiasz na resztę. Wtedy możesz miec dwie
    rózne stawki na dwie części tej samej transakcji jeżeli w trakcie
    przepisy sie zmieniły.
    W drugą stronę to tez działa - tzn. sprzedając wczesniej mozna uniknąc
    wyzszego watu (oczywiście jeżeli faktycznie były podstawy do
    zaewidencjonowania sprzedazy).

    Maddy

    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzianość ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-02-17 15:05:35
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

> [...]
    [...]
> [...]
    wczesniej mozna uniknąc
    > wyzszego watu (oczywiście jeżeli faktycznie były podstawy do
    Ooo! To czy mogę tę zasadę wykorzystać, aby zabezpieczyć mojego
    (budżetowego) klienta przed nadmiernym wydatkiem?
    Mam opracować i wydać druk, który opatruję przydzielonym mi numerem ISBN (ze
    wszystkimi zastrzeżeniami tego), z czym wiąże sie stawka VAT = 0%. Ale
    proces wydawniczy przeciągnie się conajmniej do czerwca, lub lipca. A - jak
    można się spodziewać, stawka preferencyjna VAT na wydawnictwa zostanie
    zlikwidowana 1 maja (takie są prognozy), więc korzystne by było
    zafakturowanie tej sprzedaży przed tą datą. Klient nie przyjmie faktury
    ostatecznej bez przekazania nakładu. Czy w tym przypadku możliwe jest
    "zablokowanie" preferencyjnej stawki VAT przez fakturowanie zaliczki? I ten
    VAT będzie obowiazywać dla tej pracy także po ewentualnej zmianie stawki?
    WSm

    ---

  • 6. Data: 2004-02-17 21:44:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2004, WSm wrote:

> [...]
    >+ zlikwidowana 1 maja (takie są prognozy), więc korzystne by było
    >+ zafakturowanie tej sprzedaży przed tą datą.

    Fakty przyjęto.

    >+ Klient nie przyjmie faktury
    >+ ostatecznej bez przekazania nakładu. Czy w tym przypadku możliwe jest
    >+ "zablokowanie" preferencyjnej stawki VAT przez fakturowanie zaliczki?

    Chwila. Ja sobie wyobrażam że może się trafić klient dla którego
    możesz być dostawcą wiarygodnym majątkowo (może ci zapłacić bo
    wie ze ma z czego ściągnąć) ale nie wykonawczo (nie ma zamiaru się
    sądzić później np. o terminy, więc faktur wcześniej nie przyjmie).
    Ale... ale jakoś tak nie wierzę.
    Potwierdź że klient BUDŻETOWY jest w stanie ci dać przedpłatę
    to będziemy wiedzieli o czym piszemy :)
    Patrz ucięte miejsce cytatu Maddy: podstawą opodatkowania
    zaliczki jest WPŁACONA KWOTA.

    > I ten
    >+ VAT będzie obowiazywać dla tej pracy także po ewentualnej zmianie stawki?

    Nie. Maddy pisała że JAK WPŁACĄ to OD WPŁACONEJ KWOTY będzie
    przysługiwać "stara" stawka... Nie mniej, nie więcej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-02-17 23:10:55
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > Nie. Maddy pisała że JAK WPŁACĄ to OD WPŁACONEJ KWOTY będzie
    > przysługiwać "stara" stawka... Nie mniej, nie więcej :)

    Ja zrozumialem, ze od wartosci faktury a nie od wplaconej kwoty, ktora to
    byla zaliczka...(?)

  • 8. Data: 2004-02-18 11:15:53
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maddy wrote:

    > Zawsze stosujesz stawkę taką jak w momencie postania obowiazku
    > podatkowego. [...]

    > Maddy

    Chcialem niesmialo zauwazyc, ze rzad pracuje nad "nowa lepsza"
    ustawo o VAT.... wiec ie mozemy byc pewni dnia, ani godziny..

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-02-18 12:15:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2004, Piwek wrote:

> [...]
    >+
    >+ Ja zrozumialem, ze od wartosci faktury a nie od wplaconej kwoty, ktora to

    Powtórzę cytat:
    ++++
    >+ Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    >+ > Zawsze stosujesz stawkę taką jak w momencie postania obowiazku
    >+ > podatkowego. [...]
    ----

    ...i zapytam: kiedy (i od jakiej kwoty) powstaje obowiązek podatkowy
    VAT przy przyjęciu zaliczki ?
    Jak sobie odpowiesz - to przetłumacz na polski w formie odpowiedzi
    na pytanie "kiedy i na jaką wartość wystawia się f-rę od zaliczki"
    i napisz na grupie, powałkujemy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)