  • 1. Data: 2005-02-11 17:08:11
    Temat: VAT czy PCC???
    Od: Joanna <m...@w...pl>

    Witam wszystkich i proszę o pomoc, bo już nie wiem od jakiej strony
    ugryźć pewien problem.

    Klub sportowy (podatnik VAT) sprzedaje garaż blaszany (niezwiązany z
    gruntem) innej firmie, również podatnikowi VAT. Czy mam wystawić fakturę
    VAT i odprowadzić VAT od sprzedaży czy może zapłacić podatek od
    czynności cywilnoprawnych? Szukałam tego wszędzie (na googlu też) i
    niestety jedyny wątek jaki znalazłam na ten temat bardzo szybko
    przeszedł w inny temat:( niezwiązany z PCC.

    NSA w swoim wyroku napisał, że "Zgodnie z art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 9
    września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz.U. nr 86,
    poz. 959 ze zm.) o wyłączeniu umowy sprzedaży spod działania przepisów
    tej ustawy nie decyduje okoliczność, że strony tej umowy są podatnikami
    podatku od towarów i usług, lecz wyłącznie fakt, że przynajmniej jedna z
    nich z tytułu dokonania tej konkretnej czynności jest opodatkowana
    podatkiem od towarów i usług lub jest zwolniona z tego podatku."

    No i nie wiem co mam z tym fantem zrobić, zwłaszcza, że widziałam umowę
    sprzedaży pomiędzy firmą ubezpieczeniową (podatnik VAT) i spółką (też
    VATowiec) odzyskanego sprzętuu po kradzieży i tutaj był stosowany PCC a
    nie VAT, natomiast przy sprzedaży samochodu bedącego środkiem trwałym w
    spółce zoo została wystawiona FV ze stawką zwolniony (samochód używany).

    Bardzo proszę o rozjaśnienie, z góry dziękuję i pozdraiwam wszystkich
    grupowiczów.

    Aisha

  • 2. Data: 2005-02-11 17:30:25
    Temat: Re: VAT czy PCC???
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Joanna" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gruntem) innej firmie, również podatnikowi VAT. Czy mam wystawić fakturę
    > VAT i odprowadzić VAT od sprzedaży czy może zapłacić podatek od

    fakturka VAT oczywiście, żadne PCC nie wchodzi w grę

  • 3. Data: 2005-02-15 15:25:34
    Od: Joanna <m...@w...pl>

    Slayer wrote:
    > Użytkownik "Joanna" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > fakturka VAT oczywiście, żadne PCC nie wchodzi w grę

    Dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam i życzę, żeby Cię nie dopadło to co mnie.

    Czerwononosy Asiek

  • 4. Data: 2005-02-15 17:31:58
    Od: "Piotr 'Kazimierz' Kuźmiak" <u...@a...netusun>

    "Joanna" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > nich z tytułu dokonania tej konkretnej czynności jest opodatkowana
    > podatkiem od towarów i usług lub jest zwolniona z tego podatku."

    Podkreślmy: "_z_tytułu_dokonania_tej_konkretnej_czynności_".
    Zeby byc podatnikiem VAt z tytulu jakiejs czynności musi ona byc wykonana w
    ramach prowadzonej dzialalnosci gospodarczej. Idac dalej - zeby bylo to w
    ramach prowadzonej dzialalnosci to musi byc wykonywane w sposob czestotliwy
    lub jednorazowo w okolicznosciach wskazujacych na zamiar wykonywania jej w
    sposob czestotliwy. Trzeba sobie zadac pytanie czy w przypadku klubu
    sportowego mozna uznac sprzedawanie blaszanych garazy za czesc dzialalnosci
    gospodarczej. Odpowiedz jest chyba oczywista.
    W zwiazku z tym ta umowa podlega PCC.

    --
    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 5. Data: 2005-02-15 17:59:53
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr 'Kazimierz' Kuźmiak" <u...@a...netusun>
    napisał w wiadomości

    /ciach/

    dziwne te rozważania... garaż blaszak to rzecz ruchoma, a sprzedaż
    jakichkolwiek rzeczy ruchomych się chyba klubowi zdarza...

  • 6. Data: 2005-02-15 18:13:30
    Od: "Piotr 'Kazimierz' Kuźmiak" <u...@a...netusun>

    "Slayer" <a...@o...pl> wrote in message
    > /ciach/
    > dziwne te rozważania... garaż blaszak to rzecz ruchoma, a sprzedaż
    > jakichkolwiek rzeczy ruchomych się chyba klubowi zdarza...

    Przeciez nie mozna okreslac zakresu dzialalnosci gospodarczej jako "sprzedaż
    rzeczy" - IMHO to troche zbyt szerokie.

    --
    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 7. Data: 2005-02-15 22:14:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Feb 2005, Piotr 'Kazimierz' Kuźmiak wrote:

> [...]
    >+ Przeciez nie mozna okreslac zakresu dzialalnosci gospodarczej jako "sprzedaż
    >+ rzeczy" - IMHO to troche zbyt szerokie.

    Ale sprzedaż czegokolwiek służącego DG a stanowiącego "majątek w tej
    DG" zalicza się do przychodów DG.
    Stawiasz tezę iż sprzedaż zaliczona w myśl przepisów o PD jako
    "gospodarcza" da się wyłączyć w myśl przepisów VAT jako "niegospodarcza" ?

    IMHO - nijak. To jest przecież "normalna sprzedaż gospodarcza" :)
    Są jakieś wskazania w postaci interpretacji, wyroków... ?
    Chodzi o sprzedaż środka trwałego - pewnie ów blaszak był czymś
    takim ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-02-16 17:07:02
    Od: "Piotr 'Kazimierz' Kuźmiak" <u...@a...netusun>

> [...]
    > Stawiasz tezę iż sprzedaż zaliczona w myśl przepisów o PD jako
    > "gospodarcza" da się wyłączyć w myśl przepisów VAT jako "niegospodarcza" ?

    Ustawa o VAT po swojemu definiuje co jest dzialalnoscia gospodarcza a co nie
    (art. 15 ust. 2). W tym przypadku nie ma najmniejszego znaczenia co jest w
    updop, poniewaz problem tyczy sie PCC i VATu, a w tych ustawach nie ma
    nawiazania do updop.

    > IMHO - nijak. To jest przecież "normalna sprzedaż gospodarcza" :)
    > Są jakieś wskazania w postaci interpretacji, wyroków... ?

    Na przyklad:
    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=46752&i_smpp_s_strona=1

    > Chodzi o sprzedaż środka trwałego - pewnie ów blaszak był czymś
    > takim ?

    Jesli byl towarem uzywanym w rozumieniu ustawy o VAT to nie ma znaczenia czy
    to bylo w ramach prowadzonej dzialalnosci czy nie.

    --
    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 9. Data: 2005-02-16 18:51:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Feb 2005, Piotr 'Kazimierz' Kuźmiak wrote:
    >+ > Są jakieś wskazania w postaci interpretacji, wyroków... ?
> [...]

    Ekhm... a jakaś sygnatura albo coś ? ;)
    (jak nie mam twojego wpisu cookie w moim zbiorze cookies to niewiele
    zdziałam z tym nr_sek :))

> [...]
    >+ Jesli byl towarem uzywanym w rozumieniu ustawy o VAT to nie ma znaczenia czy
    >+ to bylo w ramach prowadzonej dzialalnosci czy nie.

    ???
    Przecież sprzedaż ST to jest najczęściej "sprzedaż towaru używanego"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-02-16 19:22:48
    Od: "Piotr 'Kazimierz' Kuźmiak" <u...@a...netusun>

    > Ekhm... a jakaś sygnatura albo coś ? ;)
    > (jak nie mam twojego wpisu cookie w moim zbiorze cookies to niewiele
    > zdziałam z tym nr_sek :))

    Wybacz :) Zapomnialem jak to dziala :)
    US72/SPC/436/32/2004/KMP

    > ???
    > Przecież sprzedaż ST to jest najczęściej "sprzedaż towaru używanego"...

    Nigdy nie twierdzilem inaczej. Tylko ze pytajaca nie okreslila czy ten
    blaszak byl ST klubu.

    --
    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856