  • 11. Data: 2006-02-11 17:43:33
    Temat: Re: VAT - klienci indywidualni a biznesowi
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    news:dsl5cv$mkp$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Wymaga i taką dajesz.
    > VAT - "zw" (zwolniony)

    Tyle, ze sie to "rachunek" nazywa - ale w koszty sie wrzuca tak samo jak
    fakture - nie ma zadnej roznicy.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 12. Data: 2006-02-11 17:57:08
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2006 18:03:04 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Wymaga i taką dajesz.
    > VAT - "zw" (zwolniony)

    Nie wprowadzaj w błąd. Usługi te nie są zwolnione z VAT.
    Co najwyżej wykonawca jest zwolniony podmiotowo - a w takim wypadku nie
    może wystawiać faktur VAT tylko rachunek.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 13. Data: 2006-02-11 18:06:52
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > wystawisz rachunek i juz

    Rozmiem , że jesteś zwolniony z VAT podmiotowo ze wzgledu na wysokość obrotu ?
    Jeśli tak to do wysokości kwoty zwolnionej wystawiasz faktury (a nie RACHUNKI)
    na których podajesz podstawę prawną zwolnienia z VAT - podmiotową . Po
    przekroczeniu kwoty zwalniającej - utrata zwolnienia podmiotowego - wszystkie
    obroty podlegają właściwej stawce VAT . Jeśli w umowach z klientami
    indywidalnymi nie zawarłeś klauzuli ceny netto + obowiązjaca stawka VAT to
    musisz po utracie zwolnienia albo uznać cenę netto za brutto albo renegocjować
    umowę. To samo dotyczy klientów biznesowych - im zależy na na fakturze. Jeśli
    w mowie masz netto + obowiązjący VAT - to ok , jeśli umówisz się na cenę to
    jest ona brutto - czyli w tym -VAT.Pamietaj ,że wysokość obrotów zwalniających
    podmiotowo z VAT jest inna niż ta która zwalnia z obowiązku rejestrowania
    obrotów za pomoca kasy fiskalnej.
    Pzdr-Kriss

  • 14. Data: 2006-02-11 18:14:05
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@p...onet.pl> napisal(a):

> [...]
    > na których podajesz podstawę prawną zwolnienia z VAT - podmiotową .

    O matko.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 15. Data: 2006-02-11 18:16:14
    Od: k...@p...onet.pl

    RACHUNKI)

    > O matko.
    > --
    > Samotnik
    > www.bizuteria-artystyczna.pl

    i córko - a w czym problem ??????????

    Kriss

  • 16. Data: 2006-02-11 19:03:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@p...onet.pl> napisal(a):

    > obrotu ?
    > RACHUNKI)

    > i córko - a w czym problem ??????????

    No dobra. Spojrzałem do ustawy i może faktycznie masz rację.
    Dotychczas też uważałem, że zwolnieni podmiotowo nie wystawiają
    faktur. Jednak w ustawie jest napisane, że faktury vat wystawiają
    podatnicy opisani w art. 15. Czyli m.in. wszyscy prowadzący
    pozarolniczą działalność gospodarczą.

  • 17. Data: 2006-02-11 19:37:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Samotnik napisał(a):

> [...]
    > faktur. Jednak w ustawie jest napisane, że faktury vat wystawiają
    > podatnicy opisani w art. 15. Czyli m.in. wszyscy prowadzący

    Zaraz, to jak wystawiam rachunek to nie dopełniam obowiązku jakiegoś czy
    ten rachunek jest fakturą mimo że nie jest napisane "Faktura VAT"?

    p.m.

  • 18. Data: 2006-02-11 20:31:55
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@g...com> napisal(a):

    > Zaraz, to jak wystawiam rachunek to nie dopełniam obowiązku jakiegoś czy
    > ten rachunek jest fakturą mimo że nie jest napisane "Faktura VAT"?

    No popełniasz błąd, bo to nie jest faktura vat, nie ma napisu. :)

    Ale gdzieś musi być dodatkowa furtka zwalniająca zwolnionych
    podmiotowo od obowiązku wystawiania faktur, bo przecież powszechnie
    nikt zwolniony tego nie robi.

  • 19. Data: 2006-02-11 21:37:09
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Tyle, ze sie to "rachunek" nazywa

    Jesteś pewien?
    Niby że faktury VAT wystawić nie może?
    Przecież podatnikiem VAT jest, tyle że zwolnionym przedmiotowo.

  • 20. Data: 2006-02-11 21:37:49
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wprowadzaj w błąd.

    Na pewno ja ich wprowadzam?

    >Usługi te nie są zwolnione z VAT.
    > Co najwyżej wykonawca jest zwolniony podmiotowo - a w takim wypadku nie
    > może wystawiać faktur VAT tylko rachunek.

    Przemyśl to jeszcze....