  • 1. Data: 2004-06-01 09:23:26
    Temat: VAT od paliwa LEASING z 2000 roku
    Od: ".....Tester....." <s...@...ca>

    Umowa na samochod Leasing (peugeot 206 z kratka) z 2000 roku wykupiony
    od leasingu w 2003 roku (grudzien)

    od kiedy nie mozna juz odliczac VAT za paliwo ? do 1 maja ?
    czy to tez dotyczy samochodow kupionych przed 1 maja tak jak moj czy tylko
    nowych
    nabytych po 1 maja ?

  • 2. Data: 2004-06-01 20:20:51
    Temat: Re: VAT od paliwa LEASING z 2000 roku
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Użytkownik ".....Tester....." <s...@...ca> napisał w wiadomości
> [...]
    > od kiedy nie mozna juz odliczac VAT za paliwo ? do 1 maja ? czy to tez
    dotyczy samochodow kupionych przed 1 maja tak jak moj czy tylko nowych

    Nie odliczysz vatu od paliwa do samochodu niespełniającego warunków wzoru
    Lisaka ( praktycznie to te 'osobowe- z kratką' 4-5 miejscowe) - od 1 maja
    weronika

  • 3. Data: 2004-06-02 08:41:44
    Od: ".....Tester....." <s...@...ca>

> [...]
    > Lisaka ( praktycznie to te 'osobowe- z kratką' 4-5 miejscowe) - od 1 maja

    czyli cala fakture jako brutto w koszty wrzucac.

    ps.
    dziwny kraj Czy konstytucja pozwala na zmiana prawa wstecz ?
    przyklad : kobieta ma 190 cm wzrostu i jak sejm ustali ze kobiety to tylko
    ze wzrostem do 165 cm to co wtedy :):):):):):)

  • 4. Data: 2004-06-02 09:18:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik .....Tester..... napisał:

    > ps.
    > dziwny kraj Czy konstytucja pozwala na zmiana prawa wstecz ?
    > przyklad : kobieta ma 190 cm wzrostu i jak sejm ustali ze kobiety to tylko
    > ze wzrostem do 165 cm to co wtedy :):):):):):)

    Boże, znowu sie zaczyna.
    Sejm nie uchwalił ze samochody niespełniające wzoru przestaja byc
    ciężarowe. Gdzie widzisz taki zapis?
    Pisze gdzies że samochody niespelniające wzoru sa samochodami osobowmi a
    te spełniające są samochodami ciężarowymi???
    Zakładasz że samochód ciężąrowy to taki od którego mozna odliczyc VAT?
    Czyli prawo do odliczenia VAT od samochodów ciężarowych jest jakims
    prawem natury albo co najmniej jest zapisane w konstytucji i trzeba
    zmienić nomenklature żeby odebrac prawo do odliczania VAT?
    A mnie się wydawało że, niestety, mozna zastosowac dowolne kryterium,
    byle obiektywne i kwalifikacji pojazdu to nie zmienia.

    Przepis może się nie podobac ale aż tak absurdalny nie jest.

    Parafrazując - sejm nie uchwalił że kobiety o wzroście powyżej 165cm nie
    sa kobietami ale że te powyżej 165 musza chodzic w zielonych
    czapeczkach. Kapewu? ;-)

    Maddy kawlifikująca się na zielona czapeczkę ale dalej kobieta ;-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-06-02 16:32:09
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Maddy" napisał:

> [...]
    > byle obiektywne i kwalifikacji pojazdu to nie zmienia.
    >
    > Przepis może się nie podobac ale aż tak absurdalny nie jest.

    ok uściślam - podstawa prawna : art 88 ust.1.pkt 3 w powiązaniu z art 86 ust
    3 i 5 ustawy z 11.03.2004 - Dz.U. nr 54 poz.535 Interpretację przepisu oraz
    ocenę jego zasadności lub absurdalności zostawiam zainteresowanym ;) :):)
    weronika

  • 6. Data: 2004-06-03 08:06:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jun 2004, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Sejm nie uchwalił ze samochody niespełniające wzoru przestaja byc
    >+ ciężarowe. Gdzie widzisz taki zapis?

    Ja nie widzę.
    Ale to zasługa doradzców podatkowych (nic nie ujmując NIEKTÓRYM
    doradzcom :)) wprowadzającym zamieszanie, nie dalej jak wczoraj
    widziałem w prasie tak sformułowane stwierdzenie.
    Mam się poświęcić i szukać gdzie to było ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-06-04 21:49:59
    Temat: VAT od paliwa - dla mnie zapis jest jasny i optymistyzny
    Od: "Kundalini" <l...@o...pl>

> [...]
    > Pisze gdzies że samochody niespelniające wzoru sa samochodami osobowmi a
    > te spełniające są samochodami ciężarowymi???

    Ano jest napisane w art.88 :
    "1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do
    nabywanych przez podatnika: 3) paliw silnikowych, oleju napędowego oraz
    gazu, wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych i innych pojazdów
    samochodowych, o których mowa w art. 86 ust. 3 i 5; "

    A w art. 86 jest napisane "W PRZYPADKU NABYCIA samochodów osobowych oraz
    innych pojazdów samochodowycho dopuszczalnej ładowności mniejszej niż
    określona według wzoru: ... "

    Także mowa jest o nowo nabywanych samochodach. Niech mnie ktoś poprawi, ale
    wg mnie ewidentnie te zapisy świadczą o tym, że VAT od paliwa do samochodów
    nabytych wcześniej i uznanych za ciężarowe jednak odliczać MOŻNA.

    pozdrawiam

    k.

  • 8. Data: 2004-06-04 21:56:05
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    "Kundalini" <l...@o...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > A w art. 86 jest napisane "W PRZYPADKU NABYCIA samochodów osobowych oraz
    > innych pojazdów samochodowycho dopuszczalnej ładowności mniejszej niż
    Nie uwazam sie za wielkiego poloniste ale IMO ta forma pasuje tez do "simple
    past":-)
    Poza tym MF wyda interpretacje co do intencji ustawodawcy i dupa blada.

    LG

  • 9. Data: 2004-06-04 22:04:32
    Od: "Kundalini" <l...@o...pl>

    > Nie uwazam sie za wielkiego poloniste ale IMO ta forma pasuje tez do
    "simple
    > past":-)
    > Poza tym MF wyda interpretacje co do intencji ustawodawcy i dupa blada.

    :( no tak to będzie koniec nadziei...
    pozdrawiam
    k.