  • 1. Data: 2004-06-01 08:57:18
    Temat: podpis na fakturze Vat - nie musi byc ?
    Od: ".....Tester....." <s...@...ca>

    czy jest potzrebny podpis na fakturze vat - ostatnio bylem na statoilu i tam
    mowia mi ze nie trzeba podpisywac juz faktury od 1 maja jakas tam dyrektywa
    unijna ?
    gdzie mozna o tym poczytac jakis konkretny link

  • 2. Data: 2004-06-01 09:15:01
    Temat: Re: podpis na fakturze Vat - nie musi byc ?
    Od: "j23" <N...@s...com.pl>

    Użytkownik ".....Tester....." <s...@...ca> napisał w wiadomości
> [...]
    tam
    > mowia mi ze nie trzeba podpisywac juz faktury od 1 maja jakas tam

    nie jest potrzebny...

    > gdzie mozna o tym poczytac jakis konkretny link

    rozporzadzenie ministra finansow z dnia 27 kwietnia 2004 par. 12 pkt. 1, a
    link to albo www.google.pl albo www.sejm.gov.pl

  • 3. Data: 2004-06-01 15:27:34
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    zgodnie z przepisami ustwy VAT podpis mozne jest zbędny, ale UoR raczej się
    nie zminiła i dowód księgowy
    wymaga podpisów.

    Pozdrawiam
    Monika

  • 4. Data: 2004-06-01 15:31:44
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > zgodnie z przepisami ustwy VAT podpis mozne jest zbędny, ale UoR raczej
    się
    > nie zminiła i dowód księgowy wymaga podpisów.

    To ciekawe jak teraz ci na statoilu beda ksiegowac takie
    niepodpisane faktury :) Przeciez oni maja ich setki dziennie :>

    PawelZ
    -----------

  • 5. Data: 2004-06-01 16:13:44
    Od: "Przemysław Mrozek" <m...@p...onet.pl>

    > To ciekawe jak teraz ci na statoilu beda ksiegowac takie
    > niepodpisane faktury :) Przeciez oni maja ich setki dziennie :>

    Nie będą księgować, tak jak teraz. Księgują raporty z kasy fiskalnej (każda
    faktura ma podpięty paragon)

  • 6. Data: 2004-06-01 16:18:40
    Od: "Przemysław Mrozek" <m...@p...onet.pl>

    A art.21 pkt 1a?????
    "Art. 21. 1. Dowód księgowy powinien zawierać co najmniej:
    (....)

    5) podpis wystawcy dowodu oraz osoby, której wydano lub od której przyjęto
    składniki aktywów,

    6) stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w księgach
    rachunkowych przez wskazanie miesiąca oraz sposobu ujęcia dowodu w księgach
    rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za te wskazania.

    7) (skreślony).

    1a. Można zaniechać zamieszczania na dowodzie danych, o których mowa w ust.
    1 pkt 5 i 6, jeżeli wynikają one z techniki dokumentowania zapisów
    księgowych."

  • 7. Data: 2004-06-01 22:26:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jun 2004, Kalina wrote:

    >+ zgodnie z przepisami ustwy VAT podpis mozne jest zbędny, ale UoR raczej się
    >+ nie zminiła i dowód księgowy wymaga podpisów.

    ..znaczy do 1.V.2004 również faktury TPSA i innych operatorów (bez
    podpisów !) odsyłałaś do podpisu ?? I to skutkowało ;) ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-06-02 08:27:27
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > ..znaczy do 1.V.2004 również faktury TPSA i innych operatorów (bez
    > podpisów !) odsyłałaś do podpisu ?? I to skutkowało ;) ?

    jasne,
    a przecież też chodziło tylko o rozporządzenie dotyczące VAT....

    dzięki i pozdr.
    Monika

  • 9. Data: 2004-06-02 08:53:26
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Użytkownik "Przemysław Mrozek" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c9ia90$cdc$1@news.onet.pl...
    > 1 pkt 5 i 6, jeżeli wynikają one z techniki dokumentowania zapisów
    > księgowych."

    moim zdaniem jest tu mowa o dowodach wewnętrznych typu pk,
    o których w our tez jest troche wiecej.

    pozdr.
    monika

  • 10. Data: 2004-06-02 10:15:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kalina napisał:

> [...]
    > wiadomości news:c9ia90$cdc$1@news.onet.pl...

    > ust.

    > moim zdaniem jest tu mowa o dowodach wewnętrznych typu pk,

    Możesz podac jakąs podstawe takiej zawężającej interpretacji?
    Tzn. podstwę prawna, nie głębokie przekonanie. ;-)
    Bo ustawodwaca jakos specjalnie nie ograniczył się w tym przepisie do
    dowodów wewnetrznych, a skoro nie, to znaczy że przepis ten nie dotyczy
    jedynie dowodów wewnetrznych ale dowodów ksiegowych w ogólności. A dowód
    ksiegowy to każdy dowód stanowiący pośrednio lub bezpośrednio podstawę
    zapisu w księgach rachunkowych.
    Zresztą sam fakt że ustawodawca szczegółowo uregulował w innym miejscu
    sprawę dowodów wewnetrznych nazywając je "po imieniu" swiadczy o tym że
    ten artykuł dotyczy wszelkich dowodów.

    Nie widze przesłanek ktore wykluczałyby mozliwosc odnoszeni się tego
    artykułu do dowodów innych niz wewnetrzne.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl