eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiVAT od przekształcenia lokatorskiego sopłdzielczego prawa we własnosciowe ????? › Re: VAT od przekształcenia lokatorskiego sopłdzielczego prawa we własnosciowe ?????
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT od przekształcenia lokatorskiego sopłdzielczego prawa we
    własnosciowe ?????
    Date: Sat, 24 Jan 2004 08:16:50 +0100

    On Sat, 24 Jan 2004, Chris Gold wrote:

    wKF:
    [...]
    >+ No chyba, że na dzień dzisiejszy jaka mądra głowa w moje Spłdzielni
    >+ uznała, że skoro za przekształcenie prawa w prawo zapłacę kasę to to
    >+ jest sprzedaż,

    ...prawa :)

    >+ bo oni mi sprzedadzą mieszkanie może w ich mniemaniu
    >+ prawie na własnosc (tyle że bez gruntu ;))

    NIE. Ty nabywasz wyłącznie coś co jest odpowiednikiem licencji czy
    prawa do korzystania: mieszkanie nie jest twoje !
    Tobie wolno w nim mieszkać. Tylko :) I pod tym kątem patrząc masz
    prawo szczególne, bo trudno rozwiązać taką formę umowy (dopóki
    sam się nie postanowisz wynieść), w odróżnieniu od najmu i dzierżawy
    (które można wypowiedzieć).
    Ale ZMIENIĆ w tym mieszkaniu co nic nie wolno !
    W odróżnieniu od takiego dzierżawcy na przykład... no "chyba że
    w umowie zastrzeżono inaczej" :).

    Wiem, wiem że nie tobie trzeba to tłumaczyć - ale... jesteś w dość
    niezręcznej sytuacji: im mniej "oni" są świadomi stanu faktycznego
    tym lepiej dla ciebie ;)

    pozdrowienia, Gotfryd