  • 1. Data: 2004-12-29 20:00:06
    Temat: VAT od sam.os.
    Od: "Wiesiek" <j...@n...pl>

    Jak to jest z zakupem samochodu os.??
    Kupuje odliczam 50% nie wiecej niz 5 tys. pln a przy sprzeday co robire??
    Naliczam Vat nalezny 50% czy 100%.
    pozdr.
    Wiech

  • 2. Data: 2004-12-29 20:06:23
    Temat: Re: VAT od sam.os.
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Wiesiek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Jak to jest z zakupem samochodu os.??
    > Kupuje odliczam 50% nie wiecej niz 5 tys. pln a przy sprzeday co robire??
    > Naliczam Vat nalezny 50% czy 100%.

    zw

  • 3. Data: 2004-12-29 23:14:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004, Cavallino wrote:

    >+ Użytkownik "Wiesiek" <j...@n...pl> napisał
    >+ > Jak to jest z zakupem samochodu os.??

    ...pogryzę. Za nieczytanie ostatnich wątków :]

    >+ > Kupuje odliczam 50% nie wiecej niz 5 tys. pln a przy sprzeday co robire??
    >+ > Naliczam Vat nalezny 50% czy 100%.
    >+
    >+ zw

    ...ano. Ale ew. trzeba skorygować VAT odliczony (o ile wcześniej
    niż 5 lat !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2004-12-30 08:44:01
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > ...pogryzę. Za nieczytanie ostatnich wątków :]

    > ...ano. Ale ew. trzeba skorygować VAT odliczony (o ile wcześniej
    > niż 5 lat !)

    Skorygować to znaczy?
    Oddać te 5 tys?

  • 5. Data: 2004-12-30 08:46:58
    Od: bo <b...@a...edu.pl>

    Cavallino wrote:

    > wiadomości news:

    > robire??

    > Skorygować to znaczy?
    > Oddać te 5 tys?

    Zaraz... co skorygowac Godfrydzie ?
    Nie gryz za nieczytanie ostatnich watkow, bo mailem duzo pracy a watkow tez
    bylo duzo..

    Naliczyc VAT - rozumie.
    Ale cokorygowac i dlaczego ?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-12-30 08:54:14
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    > Zaraz... co skorygowac Godfrydzie ?
    > Nie gryz za nieczytanie ostatnich watkow, bo mailem duzo pracy a watkow tez
    > bylo duzo..

    Żeby nie było za łatwo to ewentualna konieczność i potem sposób korekty
    będzie zależeć od tego ile czasu upłynęło od zakupu. Można doszukać się
    mniej więcej 3 wariantów rozliczenia.

    --
    gefragt

  • 7. Data: 2004-12-30 09:39:42
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    du hast mich gefragt wrote:

    > Żeby nie było za łatwo to ewentualna konieczność i potem sposób korekty
    > będzie zależeć od tego ile czasu upłynęło od zakupu. Można doszukać się
    > mniej więcej 3 wariantów rozliczenia.

    Ale zeby bylo choc troche latwiej podpowiedcie co i dlaczego trzeba
    korygowac..

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-12-30 12:14:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Dec 2004, bo wrote:
    [...]
    >+ > Skorygować to znaczy?
    >+ > Oddać te 5 tys?
    >+
    >+ Zaraz... co skorygowac Godfrydzie ?

    VAT.
    Nie VAT *od sprzedaży*.
    VAT *od zakupu* !
    Od 1.V.2004 pojawił się nowy "wynalazek" - roczne rozliczenie "proporcji
    sprzedaży", prawda ?
    I drugi "wynalazek" - korygowanie VATu odliczonego od ST, prawda ?
    :)

    No to jedziemy.
    Podatnik nabywa samochód, ładuje w ST, zaczyna amotryzację.
    Acha - odlicza 50% VATu :)
    Dla uproszczenia przyjmujemy ze ma 100% sprzedaży opodatkowanej - dla
    sprzedaży "mieszanej" dośpiewasz sobie sam, dla zwolnionej nie ma
    żadnych komplikacji :)
    No i "rozliczając" 1. rok amortyzacji podatnik nie koryguje NIC.
    W drugim roku podatnik sprzedaje samochód, "bo tak go naszło".
    No i jak mu się 3. rok zacznie to łapie ołówek i jedzie z koksem:
    - samochód kosztował X
    - za 1. rok "sprzedaży opodatkowanej" samochód został "zaliczony
    w rozliczenie VAT" w 20% (1/5 lat :)).
    - w 2. roku samochód został użyty do.... do czego ? :)
    Ano - do sprzedaży *zwolnionej* :)

    Więc należy skorygować VAT *odliczony* :)
    i 80% VATu odliczonego od zakupu należy ZWRÓCIĆ ! - oczywiście
    jest to tylko 40% VATu całkowitego, bo odliczono 50% i chodzi
    o 80% od 50% :]

    Nie mam pewności czy się jakichś ułamków roku nie rozlicza :],
    prezentuję samą ideę.

    Jak podatnik zechce w tym samym roku sprzedać nowo nabyty samochód
    to "po prostu" zwraca cały VAT który odliczył i "z głowy".

    >+ Nie gryz za nieczytanie ostatnich watkow, bo mailem duzo pracy a watkow tez
    >+ bylo duzo..

    E tam - też miałem (sprawdź "dziury" czasowe :)).

    >+ Naliczyc VAT - rozumie.
    >+ Ale cokorygowac i dlaczego ?

    ...bo są "wynalazki"...
    Rozumiem że aż się palisz żeby nową ustawę o VAT sobie przeczytać ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2004-12-30 12:25:48
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/30/2004 1:14 PM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Jak podatnik zechce w tym samym roku sprzedać nowo nabyty samochód
    > to "po prostu" zwraca cały VAT który odliczył i "z głowy".

    Może też sprzedać ale nie załapać się na "towary używane"

    --
    gefragt

  • 10. Data: 2004-12-30 12:35:58
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > sprzedaży", prawda ?
    > I drugi "wynalazek" - korygowanie VATu odliczonego od ST, prawda ?

    Niem am dzis czasu dokladnie sprawdzac, ale bardzo mi sie to nie pddoba
    (choc mnie nie dotyczy).

> [...]
    > w rozliczenie VAT" w 20% (1/5 lat :)).
    > - w 2. roku samochód został użyty do.... do czego ? :)

    Najbardziej ne podoba mi sie TU.

    Samochod zostal zakupiony "W CELU" sluzacym sprzedazy opodatkowanej
    z tego co pamietam to CEL sie liczy..
    zwolnienie sprzedazy czegos, co zostalo zakupione by sluzylo celom sprzedazy
    opodatkowanej to
    chyba co innego.

    > Więc należy skorygować VAT *odliczony* :)

    Sprawdze posiwetach dzis juz niemam czasu

    Pozdrowe\ienia

    boguslaw