  • Data: 2004-07-20 17:12:37
    Temat: Re: VAT od sprzedanej licencji na software
    Od: and <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    cef wrote:

    > Jak wystawisz fakturę na moją firmę,
    > to ja Ci mogę zapłacić z Niemiec,
    > a nie mam tam siedziby (jeszcze).
    > Pochodzenie zapłaty zatem niczego nie dowodzi.

    i tak też napisałem - źródło wpłaty nie
    dowodzi siedziby usługobiorcy

    > Moim zdaniem ważna jest faktura
    > i stan faktyczny.

    trudność polega właśnie na możliwości
    udowodnienia stanu faktycznego gdyby zaszła
    taka potrzeba

    > Czy tego trzeba będzie jakoś specjalnie dowodzić,
    > tego nie wiem. Ale jeśli myślisz, że US
    > będzie wszystko kwestionował w ten sposób...

    Nie wiem czy będzie kwestionował czy nie, ale
    widzę że w takiej sytuacji łatwo może to zrobić
    i dlatego pisałem, że sprawa jest śliska i trochę
    przypomina balansowanie na cienkiej linie.

    Nie wiem co to za soft ma być sprzedawany, ale
    jeśli to cos drobnego to zastawiałbym się czy
    na poczatek gdy jeszcze nie wiadomo jaki będzie
    popyt warto w ogóle wchodzic w VAT.
    To oczywiście rozwiązanie tylko na krótką metę.

    Jeśli jednak VAT to mozna sprzedać poza UE kilka
    egzemplarzy, wykazać jakis zwrot i tym samym
    sprowokować kontrolę i zobaczyć co się stanie
    dopóki wchodzą w rachubę małe kwoty - dalszy
    tok postepowania i ocena ryzyka zależą juz od wyników.

    Przy okazji - wątpię aby ktokolwiek z USA
    zechciał bawić się w przelewy bankowe do
    Polski.

    and