eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiVAT od umow o dzielo. Wiem, ze trzeba, ale jak dokladnie? › Re: VAT od umow o dzielo. Wiem, ze trzeba, ale jak dokladnie?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT od umow o dzielo. Wiem, ze trzeba, ale jak dokladnie?
    Date: Thu, 16 Dec 2004 22:23:41 +0100

    On Wed, 15 Dec 2004, Ronin wrote:
    [...]
    > + Bardzo dziekuje Ci za odpowiedz, ale o co chodzi w tym fragmencie?

    Spojrzyj na cytat ze swojego tekstu:
    [ Obowiazek, o ktorym jest mowa w art 113/4 zaistnieje
    dopiero jak dostane pieniadze z tej umowy.]

    Tak powstaje obowiązek dla celów podatku dochodowego: gdzie widzisz
    dla "umowy osobistej" *w VAT* wyjątek od zasady że momentem powstania
    obowiązku podatkowego jest "wydanie towaru lub wykonanie usługi" ?
    Kończysz realizację, podpisujesz protokół przekazania - i *na ten
    dzień* należy się VAT !
    Na wystawienie faktury masz jeszcze 7 dni.
    Ale jak zakończenie miało miejsce 26 listopada to wystawienie
    faktury 2 grudnia (wolno ci) nic ci nie daje: VAT odprowadzasz
    *za listopad* (do 25 grudnia) i tyle (pewnikiem dlatego VAT
    rozlicza się do 25. a nie jak dochodowy do 20. :)).
    I prawdą jest że jaki "ci zapłacą" dopiero w marcu następnego
    roku (za umowę "osobistą" przypominam :)) - to dopiero wtedy
    będziesz miał przychód.
    Ale VAT *już* się należy...

    > + I jeszcze jedno pytanie:
    > +
    > + Jak mam wypracowane 9000, a umowa jest na 2000, to VAT nalezy sie tylko od
    > + 1000. To jasne. Ale jak ma wygladac faktura? Bedzie na cale 2000, tak?

    Spróbuj odszukać googlem taką dyskusję - było o stole i nogach,
    może pomoże...
    Ponieważ problem jest "rzadki" to IMHO lepiej jakbyś sam przyjrzał się
    "znanym stanowiskom" :) - bo pewnie nie każde biuro rachunkowe się z nim
    zetknęło (...i z ewentualną karą od USu za nieprawidłowe rozwiązanie
    takoż :]).

    > + Stawka
    > + VAT 7%. No ale jak na fakturze zaznaczyc, ze VAT jest tylko od 1000?

    IM*H*O trzeba ustalić czy do 1000 EU (a raczej POWINNO być w złotych :)
    a nie EU) należy wykazać "zw" czy "np".
    I nie wiem jaki jest zwyczaj wykazywania "zw" przy zwolnieniu
    podmiotowym... (przypominam iż od względnie niedawna przyroda zna
    przypadki zwolnienia przedmiotowego również od strony nabywcy - i jakoś
    nie zauważyłem żeby zwolnienie podmiotowe było wskazywane jako
    zakaz wypisywania "zw" na fakturze; z kolei wystawca f-ry *już*
    stał się w momencie wystawiania f-ry podatnikiem czynnym... no tak,
    zakręcony jest ten problem :[ - spytaj w US :] ! "pamiętając
    o zastrzeżeniach" !).

    > + Moze to jest tak, ze w US zrzekam sie zwolnienia z VAT-u i to oznacza, ze
    > + bede musial zaplacic VAT od 2000?

    IM*H*O "wpadnięcie w próg" *nie jest* rezygnacją ze zwolnienia z VAT.
    To osobna regulacja. Ale wywodów NSA nie znam - pewnie jeszcze nie ma...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)