    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT7 zakupy- jeszcze raz
    Date: Tue, 8 Apr 2003 09:52:21 +0200

    > (dla jasności - nie wiem czy zauwazyłes ale konsekwencją niewpisania
    > faktury do rejestru jest tylko i wyłącznie niemoznośc odliczenia VAT
    > naliczonego - niewątpliwe wielka dolegliwość w przypadku sprzedaży
    > zwolnionej i stawki 0%, nie mówiąc juz o sytuacjach w których z mocy
    > prawa nie przysługuje odliczenie - toz to prawdziwa katastrofa)

    Dla mnie jedyna watpliwosc budzi tu stawka 0%.
    Jak mi niegdys tu poradzono - wpisuje takie zakupy do rejestru VAT
    i wplywa to oczywiscie na kwoty wpisane na VAT-7,
    ale tylko w kolumnie netto, a nie na to ile mam urzedowi zaplacic PLN.

    Inna sprawa to faktura na ktorej sa pozycje o roznych stawkach VAT,
    w tym takze "ZW". Jak mi wielokrotnie radzono - wszystko z takiej
    faktury trzeba przepisac do odpowiednich kolumn w rejestrze zakupow,
    i wlasnie po to w owym rejestrze istnieje kolumna "zakupy za ktore nie
    przysluguje odliczenie.....". Klasyczny przyklad - fakura ze stacji bezn.
    na ktorej jest benzyna (vat "zablokowany") oraz plyn do szyb (vat
    "normalny").

    Tak mi radzono tutaj, oraz tak mi mowily 3 rozne ksiegowe, wiec to
    napisalem,
    ale oczywiscie nie mam na to podstaw prawnych, nie znam sie,
    i nie ponosze odpowiedzialnosci za ew. skutki robienia tak jak napisalem
    ;-))
    Jak cos zle, to poprawcie, ale nie bijcie.

    Inna sprawa to rejsestr vat sprzedazy.
    I tu chyba nie bedzie watpliwosci, ze wpisuje wszelką sprzedaz, takze "ZW".

    Pozdrawiam,

    Latet