    From: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT7 zakupy- jeszcze raz
    Date: Tue, 8 Apr 2003 15:38:16 +0200

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:b6snpg$jj9$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl> napisał w
    > wiadomości news:b6robl$2h0$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    > co chcesz dzielic na stawki skoro tam nie ma zadnej stawki!?

    Stawki na fakturze są. To tylko specyfika mojej działalności powoduje, że
    nie mogę ich odliczyć.
    Programy CDN, Rzeczpspolitej (zakładam, że na jakiejś podstawie) rozpisują
    takie faktury wg stawek (czyli jak każdą), pokazują w zestawieniach- z
    zaznaczeniem "związ. ze sprz. zwolnioną" , nie ujmują w deklaracji VAT-7.

    Ustawa o VAT mówi (art.20):
    pkt.1- "Podatnik dokonujący sprzedaży (w roku 2002 było tu jeszcze słowo
    "jednocześnie") towarów opodatk. i zwol. ... obowiązany jest do odrębnego
    określenia kwot podatku naliczonego, związanych ze sprz. opodatkowaną i
    zwolnioną. (w 2002 było tu: "sprzedażą opodatkowaną, zwolnioną i niepodl.
    opod."- pomijam wypadnięcie niepodl.)"
    dopiero pkt.3 mówi: "Jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub
    części kwot z pkt-u 1. ...."- i jest o zastosowaniu proporcji sprzedaży.

    Czy w świetle powyższego, dla porządku nie należy wpisywać owych
    nieszczęsnych faktur?
    Art. 27 pkt. 4 na końcu wspomina, że rejestry mają zawierać także inne
    informacje potrzebne do sporządzenai dekl. VAT-7, ale jednocześnie wymienia
    wczesniej parę elementów, m.in. kwoty z art.20.
    Iwona