    From: agif <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAt i amortyzacja
    Date: Wed, 19 Jan 2005 13:24:14 +0100

    Witam.
    Nie wiem czy to cos pomoze ale mam opracowany przez siebie taki wzor

    Cena netto u sprzedawcy np. 100,-
    Vat 22 % 22,-

    Teraz Pana jako rozprowadzajacego marża np. 20 % 20,-
    Vat dodany /od marży / 22 % 4,40

    Teraz Pana Fa wygląda nastepujaco cena netto = 100+20 = 120,-
    Vat 22 % 26,40
    Cena brutto 146,40

    W skrócie aby wyliczyć cenę brutto i nie zgubić VAT u dodanego to trzeba
    to zrobić tak:

    cena brutto /zakupionego towaru / w tym przypadku 122,-
    x (100 + % marzy / w tym przykladzie 20 /) 100+20 = 120% x 120 %
    = cena brutto sprzedaży to jest 146,40 złotych

    na cenę brutto składają się elementy 100+20+22+4,40

    Mysle ze to jasne i proste w ostatecznosci.
    Pozdrawiam powodzenia w dzungli.
    Wieska

    --
    Moim programem pocztowym jest Opera: http://www.opera.com/m2/