  • 1. Data: 2003-01-23 13:17:34
    Temat: VAt-owiec czy nie VAT-owiec?
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    Firma jednoosobowa w 2001 r. weszła w VAT z mocy ustawy (przekroczyła
    obrót). W 2002r. osiągnęła obrót 10000zł. czyautomatycznie przestaje być
    VAT-owcem od 1.01.2003? (po roku od obowiązkowego wejścia)
    Czy na tę okoliczność należało złożyć jakieś dokumenty do US?
    W grudniu US twierdził, że od 01.01.2003 firma będzie nieVAT-owcem, jeżel
    nie przystąpi do VAT-u (nie przystąpiła), teraz US uważa, że dopiera po
    trzech latach będzie mogła skorzystać ze zwolnienia. Czy US ma rację???
    Proszę o pomoc .
    K.

  • 2. Data: 2003-01-23 13:26:29
    Temat: Re: VAt-owiec czy nie VAT-owiec?
    Od: "Andy" <a...@a...net.pl>

> [...]
    > VAT-owcem od 1.01.2003? (po roku od obowiązkowego wejścia)
    > Czy na tę okoliczność należało złożyć jakieś dokumenty do US?

    Pozwole sie podpiac pod ten watek.
    Firma bedaca na VAT "od zawsze" - ponad 3 lata, nie korzystajaca nigdy ze
    zwolnienia, w zeszlym roku nie przekroczyla 10000euro obrotu. Czy od
    poczatku 2003 jest podmiotowo zwolniona z VAT "z mocy prawa". Czy aby
    pozostac na VAT nalezy zawiadomic US o rezygnacji ze zwolnienia VAT?
    Andy

  • 3. Data: 2003-01-23 13:43:49
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Andy" <a...@a...net.pl> wrote in message

> [...]
    > zwolnienia, w zeszlym roku nie przekroczyla 10000euro obrotu. Czy od
    > poczatku 2003 jest podmiotowo zwolniona z VAT "z mocy prawa".

    Nieee...

    > Czy aby
    > pozostac na VAT nalezy zawiadomic US o rezygnacji ze zwolnienia VAT?

    Nie...
    Ale MOZE CHCIEC nie byvc "vat-manem" wtedy trzeba sie bylo oswiadczyc

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-01-24 11:25:22
    Od: "Andrzej" <e...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> >
> [...]
    VAT?
    > Nie...
    > Ale MOZE CHCIEC nie byvc "vat-manem" wtedy trzeba sie bylo

    A CZYTAĆ UMIESZ?

    Art. 14. 1. Zwalnia się od podatku podatników:

    1) u których wartość sprzedaży towarów w rozumieniu art. 2 ust. 1 i 3,
    a także wartość eksportu towarów lub usług nie przekroczyła łącznie
    w poprzednim roku podatkowym kwoty wyrażonej w złotych,
    odpowiadającej kwocie 10.000 EURO (ROZPORZĄDZENIE MINISTRA
    FINANSÓW z dnia 22 listopada 2001 r. w sprawie określenia kwoty
    uprawniającej do zwolnienia od podatku od towarów i usług -
    Dz. U. Nr 137, poz. 1542 ustaliło tę kwotę na 2002r. w wysokości 38500
    zł - dop. IP),

    2. Podatnicy, o których mowa w ust. 1 i 6, mogą zrezygnować ze
    zwolnienia określonego w ust. 1 i 6, pod warunkiem pisemnego
    zawiadomienia o tym zamiarze właściwego urzędu skarbowego
    przed początkiem miesiąca, w którym rezygnują ze zwolnienia,
    z tym że w przypadku, o którym mowa w ust. 6, przed dniem
    wykonania pierwszej czynności określonej w art. 2.

    Andrzej

  • 5. Data: 2003-01-27 13:29:49
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Andrzej" <e...@p...gliwice.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> >
    > VAT?
    > oswiadczyc
    >
    > A CZYTAĆ UMIESZ?

    Kidys umialem...
    A Pan potrafi czytac ze zrozumieniem ?
    Sprobujmy razem raz jeszcze...

> [...]
    > z tym że w przypadku, o którym mowa w ust. 6, przed dniem
    > wykonania pierwszej czynności określonej w art. 2.

    Jesli ktos pyta o pozostanie to JEST a skoro
    JEST VAT-manem to kiedys ZREZYGNOWAL.....

    A skoro teraz pyta....
    Jakies sugestie ?

    > Andrzej

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-01-28 02:15:49
    Od: "Andy" <a...@a...net.pl>

    Przepraszam, ze wracam do tematu, ale jestem naprawde wyglupiony, w dodatku
    tutaj i na priv dostalem skrajnie odmienne opinie. W skrocie: DG jako OF,
    KPiR+VAT ponad 3 lata, nigdy nie rezygnowalem z VAT, w zeszlym roku sprzedaz
    ponizej 10000euro.
    Nie zlozylem do 31 grudnia 2002 rezygnacji ze zwolnienia VAT. Czy jestem
    obecnie na VAT, czy tez zwolniono mnie z "z mocy prawa"? Sprawa jest o tyle
    istotna, ze mialem troche nadwyzki podatku naliczonego nad naleznym z
    przeniesien, a przypuszczam, ze nawet jednomiesieczne zwolnienie wyczysci mi
    nadwyzke.
    Andy

  • 7. Data: 2003-01-28 12:44:34
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > istotna, ze mialem troche nadwyzki podatku naliczonego nad naleznym z
    > przeniesien, a przypuszczam, ze nawet jednomiesieczne zwolnienie wyczysci

    Wg mnie jest Pan nadal VAT-manem.
    Rejestrujac sie wybral Pan VAT lub zwolnienie ktore wygaslo...
    W ustawie nie ma nic o wygasnieciu wygasniecia zwolnieina albo o corocznym
    osiwadczaniu sie.

    Brak przepisow przejsciowych sugrtuje, ze KTO JEST - zostaje.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-01-28 23:25:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jan 2003, Andy wrote:

    >+ Przepraszam, ze wracam do tematu, ale jestem naprawde wyglupiony,

    Napisz jak się skończyło, bo takich wystraszonych znam więcej.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-01-29 00:10:03
    Od: "Andy" <a...@a...net.pl>

    > Napisz jak się skończyło, bo takich wystraszonych znam więcej.

    Zadzwonilem dzisiaj do trzech US. Wynik - jak sadze - dla nikogo tu nie
    bedzie zaskoczeniem. W dwoch stwierdzono, ze nic nie trzeba skladac i nadal
    jestem VAT-manem. W trzecim (moim!) poradzono, abym zlozyl pismo o
    rezygnacji ze zwolnienia, bo od stycznia zostalem zwolniony "z mocy ustawy"
    :-(
    Pozostaje zazadac wydania zaswiadczenia, ze jestem zarejestrowanym
    platnikiem VAT. Takiego papierka moze chyba teraz zazadac chocby kontrahent?
    Nawet jesli takie zaswiadczenie nie ma wielkiej mocy prawnej, to
    przynajmniej bede wiedzial na czym stoje.
    Andy