  • Data: 2004-08-25 08:13:14
    Temat: Re: Vat należny od dostawy unijnej??
    Od: "Przemo" <p...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Karpow" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:cghh7h$ng$1@news.onet.pl...

    > Tego przypadku nie miałem ale jest on bardzo ciekawy gdyż musi być
    dowód,że
    > towar został dostarczony na miejsce a logika by wskazywała, że powinien
    > wystarczyć dowód odbioru.
    > Ciekawe zresztą jest,że np, niemieckie firmy od nas nie wymagają żadnych
    > podpisów przy zakupie towarów u nich.
    no i w tym przypadku stosuje CMR, bo potrzebne mi sa następujące dokumenty:
    1) kopię faktury dostawy - MAM
    2) specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku - MAM
    3) dokument zawierający, co najmniej następujące dane: - CMR
    1. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres siedziby lub miejsca
    zamieszkania podatnika dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy
    towarów oraz nabywcy towarów,
    2. adres, pod którym są przewożone towary, w przypadku, gdy jest inny
    niż adres siedziby lub miejsca zamieszkania nabywcy,
    3. określenie towarów i ich ilości,
    4. potwierdzenie przyjęcia towarów przez nabywcę do miejsca, o którym w
    pkt 1 lub 2, znajdującego się na terytorium innego państwa członkowskiego,
    5. rodzaj oraz numer rejestracyjny środka transportu, którym są wywożone
    towary lub numer lotu - w przypadku, gdy towary przewożone są środkami
    transportu lotniczego.

    wg mnie wszystkie dane potrzebne do dokumentu z punktu 3 sa zawarte w CMR
    na razie nie było kontroli z US :)
    nasi doradcy podatkowi też "murem" stoją za tym podlądem - ale pewnie do
    czasu jak gdzieś US nie zrobi dymu