    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VatUE koszty DG
    Date: Mon, 22 Oct 2007 09:29:52 +0200
    <ff9tf1$ioj$1@inews.gazeta.pl> <ffa4s5$jkg$1@inews.gazeta.pl>
    <ffa6u5$t80$1@inews.gazeta.pl> <ffagnt$c9e$1@inews.gazeta.pl>
    <ffalo6$n4g$1@atlantis.news.tpi.pl> <ffbksc$fb7$1@inews.gazeta.pl>
    <ffc65d$i36$1@atlantis.news.tpi.pl> <ffci8p$iu9$2@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0710201529500.3656@athlon64>
    <ffd1b4$ame$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0710201631360.3980@athlon64>
    <ffdelj$qj8$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.0710202202530.676@athlon64>
    <ffdtnh$nhe$1@inews.gazeta.pl>

    On Sat, 20 Oct 2007, Wojtek Malina wrote:

    > Czy wykonanie rzezby, dajmy na to, przez rzezbiarza osobiscie, rozni sie od
    > wykonania tej rzezby osobiscie przez rzezbiarza prowadzacego DG.

    Z p. widzenia dzisiejszej polityki gospodarczej - tak.
    Prowadzący DG oraz dający na wynajem mają prawo do amortyzacji,
    pracownicy mają prawo do swoistego zwrotu amortyzacji poprzez
    nieopodatkowanie "dodatku za narzędzia". Inni już nie.
    Po polsku: wykonujący osobiście są "o koszt narzędzi w plecy".
    A jak coś nie jest kosztem, to i VATu odliczać nie można, nawet
    jeśli z okazji sprzedaży podpada się pod VAT.

    > Ale ja nie moge odliczyc VATu od skladowych tego, co finalnie kupilem za te
    > 610 złotych brutto.

    Wiesz że szło o prawo odliczania przez DOSTAWCĘ, a nie KONSUMENTA, nie
    kombinuj :)

    > No jak smiesz nazywac politykow i biznesmenow przestepcami :]

    Już chciałem protestować, że miałem na myśli również "normalnych
    przestępców", no ale wychodzi że masz rację - aby móc się "zaplątać
    w odliczanie VATu od niczego" trzeba (co najmniej) FORMALNIE
    być przedsiębiorcą, prawda :>

    > Po protu obecnie placimy PTU, ale radosnie (pomijajac ustawe) wszyscy, czy to
    > urzednicy czy inni, nazywaja to VAT-em, bo nie wnikajac w szczeguly, wola sie
    > pocieszac, ze to VAT, niz martwic, ze to "drozszy" PTU...

    :)
    To zdaje się u nas norma - autostradą bywa zwana drogą będąca
    w permanentnym remoncie, co zapewnia uspokojenie jazdy ;)

    > Nienienie, jest potrzebny. Istniejący VAT zywi wiele rodzin polskich
    > urzednikow.

    ISTNIEJĄCY. Ale taki jak proponujesz już nie :)

    [...]
    > Czyli... ogolnie rzewcz biorac... tym biedniejszym wiatr zawsze w oczy wieje
    > ;)

    Akurat nie do końca - płacą wszyscy, a że podstawowe dobra (żywność) są
    opodatkowane niżej, to wydający że inną konsumpcję płacą więcej.
    A to że płacą zwolnieni wynika z samej jego konstrukcji, tak ma być :)

    > sie bierzxe urzadzenia pomiarowe i sie mierzy ;)

    Się mierzy, tak zrobiłem :)
    Żeby była jasność - całkiem porządne akku 2100mAh, w całkiej dobrej cenie
    (jak na tę pojemność w czasie kiedy kupiłem). Tylko nazwa dziwna :)

    > Uswiadomione spoleczenstwo mogloby sie odwdzieczyc neimilo :/

    Podejrzewam że był to główny powód, dla którego składkę ZUS rozbito na
    dwie części, zamiast zwyczajnie pokazać pracownikowi ile mu zostaje
    z pieniędzy które na jego pensję płaci pracodawca.
    I pewnie jest to jeden z powodów, dla którego wzięcie u polityków ma
    teza że dobrze by było przywrócić "podatek u źródła", jak to za socjalizmu
    było.
    Wtedy już zupełnie mało kto będzie się interesował *dlaczego* tak mało
    zarabia :>

    pzdr, Gotfryd