  • 11. Data: 2007-07-24 08:22:34
    Temat: Re: WDT czy swiadczenie uslug poza terytorium
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jul 2007, my way wrote:

    > Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał
    >
    > dotąd jesteśmy zgodni
    >
    > Nie myśl o wykonawcy i podwykonawcach usług a tylko o
    >
    > a niby co podwykonawcę usługi obchodzą obowiązki podatkowe odbiorcy
    > finalnego ?
    > przecież on świadczy usługę na rzecz wykonawcy finalnego, a nie na rzecz
    > odbiorcy

    IMHO wplątanie "odbiorcy" niepotrzebnie komplikuje rozważania, jeśli
    w danym przypadku rodzaj transakcji (krajowa, WDT, eksport) określony
    jest przez "miejsce świadczenie", a NIE przez rodzaj podmiotu na rzecz
    którego dokonujemy usługi.
    Zastrzegam, że ani nie wykonuję "w UE" ani nie eksportuję - znaczy
    motywacji do zwalczania szczegółów nie miałem, niemniej tak mi wychodzi.
    W przypadku j.w. mamy "usługę poza granicami UE" i koniec, w resztę
    nie wnikamy.

    > bzdura
    > Norweg najwyżej będzie mógł rozliczyć w zakresie vat usługę wykonaną przez
    > głównego wykonawcę

    Nie, traktuje *własnego odbiorcę* *jak Norwega*!

    > a wszystko tak naprawdę zależy od norweskich przepisów

    IMO nie zależy!
    Przy *EKSPORCIE* nie zależy - działka eksportera kończy się "na granicy",
    sam eksport obłożony jest 0%.

    > być może, jeśłi Norweg będzie podatnikiem vat, przejmie na siebie obowiązek
    > rozliczenia vat dotyczącego faktury od finalnego dostawcy

    A, miedzy nimi to bym w ogóle się nie wtykał. Nie jest to działka
    wykonawcy.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2007-07-24 09:30:03
    Od: "TomiLee" <p...@i...pl>

    > miejsce świadczenia - UK
    > obowiązek podatkowy spoczywa na polskim wykonawcy
    > co nie oznacza, że nie bedzie mógł np. skorzystać ze zwolnienia
    > to wszystko regulują przepisy wewnętrzne poszczególnych krajów

    Poszukalem i znalazlem.
    Odpowiedz jest w interpretacji Urzedu Skarbowego w Kielcach
    sygnatura: OG-005/112/2006/PP/443/58/2006
    Taka transakcje nalezy uwzglednic w rubryce 21.

    Pozdrawiam. TomiLee

  • 13. Data: 2007-07-24 09:56:44
    Od: "my way" <y...@n...pl>

    Użytkownik "TomiLee" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Poszukalem i znalazlem.
    > Odpowiedz jest w interpretacji Urzedu Skarbowego w Kielcach
    > sygnatura: OG-005/112/2006/PP/443/58/2006
    > Taka transakcje nalezy uwzglednic w rubryce 21.

    oczywiście, masz rację
    od bodajże września 2005 r. jest obowiązek wykazywania takiej sprzedaży w
    deklaracji vat-7
    ale ja tego akurat nie negowałam
    mój post byl odpowiedzia na post Krissa, który twierdzil, że obowiązek
    rozliczenia podatku vat od wykonanej przez Ciebie usługi na terenie Norwegii
    weźmie na siebie Norweg
    cytat z interpretacji, której sygnaturę podałes:
    Miejscem opodatkowania podatkiem od wartości dodanej opisanych usług
    budowlano-montażowych będzie Norwegia, zatem w Norwegii należy odprowadzić
    ten podatek zgodnie z uregulowaniami tamtejszego prawa podatkowego
    dotyczącego podatku od wartości dodanej.

    więc również tamtymi przepisami powinieneś się zainteresować :)

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2007-07-24 10:11:15
    Od: "my way" <y...@n...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0707241015500.2204@athlon64...
    > IMHO wplątanie "odbiorcy" niepotrzebnie komplikuje rozważania,

    to nie ja wplątałam "odbiorcę" :)

    jeśli
    > w danym przypadku rodzaj transakcji (krajowa, WDT, eksport) określony
    > jest przez "miejsce świadczenie", a NIE przez rodzaj podmiotu na rzecz
    > którego dokonujemy usługi.

    tu: miejsce świadczenia, oczywiście

> [...]
    > motywacji do zwalczania szczegółów nie miałem, niemniej tak mi wychodzi.
    > W przypadku j.w. mamy "usługę poza granicami UE" i koniec, w resztę

    ok

    > Nie, traktuje *własnego odbiorcę* *jak Norwega*!

    ekh ??
    przecież to Norweg jest odbiorcą :)

    > IMO nie zależy!
    > Przy *EKSPORCIE* nie zależy - działka eksportera kończy się "na granicy",
    > sam eksport obłożony jest 0%.

    ale to nie eksport przecież ;)
    to usługa niepodlegająca opodatkowaniu w RP

    > A, miedzy nimi to bym w ogóle się nie wtykał. Nie jest to działka
    > wykonawcy.

    napisałam to tylko dlatego, żeby podkreślić, że o ile - w zakresie
    rozliczenia vat - jest byc może związek między głównym wykonawcą i odbiorcą
    (Norwegiem), to nie mogę go dostrzec między podwykonawcą a Norwegiem

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2007-07-24 10:16:38
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-07-2007 o 12:11:15 my way <y...@n...pl> napisał(a):

    > ekh ??
    > przecie? to Norweg jest odbiorc? :)

    Ale chyba nie problem traktować Norwega jak Norwega :)

  • 16. Data: 2007-07-26 09:32:11
    Od: "TomiLee" <p...@i...pl>

    > oczywiście, masz rację
    > od bodajże września 2005 r. jest obowiązek wykazywania takiej sprzedaży w
    > deklaracji vat-7
    > ale ja tego akurat nie negowałam

    Nie neguje. Podpialem sie po prostu pod twoj post, bo byl ostatni ;)))

    Pozdrawiam. TomiLee