    From: "Faust" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: WDT, stawka 0% i NIP kontrahenta
    Date: Tue, 11 Jan 2005 23:18:06 +0100

    news:cs19u8$ekf$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > No to technicznie wg mnie jest to błąd.
    >
    > Co więcej, przy ostatniej kontroli VAT,
    > zwrócono mi uwagę, że faktury są niepoprawne,
    > bo nie zawierają informacji wymaganej
    > w par 12.7 rozporządzenia dla sprzedaży
    > z niższymi stawkami.

    Zapewne chodzi o rozporządzenie w sprawie określenia......
    Problem polega na tym iż powyższe rozporządzenie nie dotyczy WDT jako
    czynności opodatkowanej na gruncie innego państwa członkowskiego, która nie
    podlega PTU, zatem przepisy rozporządzenia regulującego czynności krajowe
    opodatkowane PTU - o czym mowa już w par.1 tegoż rozporządzenia, nie mają tu
    zastosowania. Natomiast wymagania stawiane fakturze WDT znajdują się tylko w
    ustawie PTU i tylko tam póki co.
    Natomiast enuncjacje kontrolerów z US nie robią na mnie wrażenia, bo jest to
    najmniej miarodajne źródło interpretacji przepisów.