  • 1. Data: 2003-04-11 06:40:47
    Temat: WIELKA prosba o pomoc - dosyc pilna
    Od: j...@p...onet.pl

    Witajcie

    Prosze poradzcie mi w sprawie podatkowej.

    Ojciec chce mi dac za darmo samochod - Audi 80, rocznik 1985, pojemność silnika
    1.3. Co mi sie bardziej oplaca pod wzgledem podatkowym?

    - spisanie umowy kupna-sprzedazy samochodu za jakas symboliczna kwote, czy tez
    - darowizna?
    Jak spisac umowe darowizny? Co w niej zawrzec? (jesli jest bardziej korzystna?)

    Samochod na 100% bede przerejestrowywala na siebie, ojciec mieszka na drugim
    koncu Polski, wiec wszystkie formalnosci chcielibysmy zalatwic w swieta
    (spotkanie rodzinne).

    Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi

    Pozdrawiam
    janet

  • 2. Data: 2003-04-11 09:14:45
    Temat: Re: WIELKA prosba o pomoc - dosyc pilna
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    > najprościej - napisz umowę kupna - sprzedaży na 1000zł - do kwoty bodajże
    > 2000zł nie ma obowiązku rejestrowania w Urzędzie Skarbowym, z tą umową do
    > włąsicwego urzędu komunikacji, potem ubezpieczenie OC i możesz jeździć...

    Bodajże do 1000 zł. nie do 2000

  • 3. Data: 2003-04-11 09:24:01
    Temat: Odp: WIELKA prosba o pomoc - dosyc pilna
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Użytkownik <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...
> [...]
    włąsicwego urzędu komunikacji, potem ubezpieczenie OC i możesz jeździć...

    Pzdr

    Marek

  • 4. Data: 2003-04-11 12:32:08
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Użytkownik KK <p...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b7612a$sbp$...@a...dialog.net.pl...

    > Bodajże do 1000 zł. nie do 2000
    >
    > no własnie więc 1000zł umowa całkowicie starcza a na samochody ponad
    10 -12 letnie kończą się tabele średnich cen rynkowych więc nikt ci nie
    udowodni w żaden sposób czy samochód w dniu nabycia warty był 100zł czy też
    5000zł - bo wiadomo wszystko zależy od stanu technicznego

  • 5. Data: 2003-04-11 16:54:53
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Auto" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > udowodni w żaden sposób czy samochód w dniu nabycia warty był 100zł czy też
    > 5000zł - bo wiadomo wszystko zależy od stanu technicznego

    nie prawda że nie ma obowiązku "rejestrowania" (od 2001r umów się żadnych już w US
    nie
    rejestruje), należy złożyć deklarację podatkową PCC-1 bez względu na to czy wartośc
    przekracza 1000zł czy nie, poniżej tej kwoty podatku się nie płaci, w US takie
    deklaracje później weryfikuje rzeczoznawca i jeżeli uzna że wartość jest za niska to
    US robi wycenę, w przypadku podwyższenia wartości o 33% koszty wyceny pokrywają
    strony
    umowy...

  • 6. Data: 2003-04-11 20:49:13
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    za niska to
    > US robi wycenę, w przypadku podwyższenia wartości o 33% koszty wyceny

    Uwaga - Kolega Slayer poważnie zbłądził:

    Dz.U. nr 86 poz 959. Ustawa o podatku od czynności cywilnoprawnych z
    17.10.2000r.
    (obowiązuje od 1.01.2001r) :

    "Art. 9 zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne :
    p.6 Sprzedaż rzeczy ruchomej, jeśli podstawa opodatkowania nie przekracza
    1000 zł "

    Deklaracji PCC w takim przypadku nie składa się.

    Odpowiadając na pytanie janet:
    jeśli samochod jest wart nie więcej niż 1000zł to zwykła umowa
    kupna -sprzedaży jest najszybszą i najprostsza forma.
    (Do darowizny trzeba uruchomić notariusza)
    W swoim US dostaniesz na odwrocie umowy kupna-sprzedaży dużą - czerwoną
    pieczęć potwierdzjącą
    fakt, że czynność ta jest wolna od podatku.
    Z tą pieczęcią biegniesz już prosto do Wydz komunikacji ustawić się w
    kolejkę.

    pozdrawiam
    Kamil.

  • 7. Data: 2003-04-11 21:20:05
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@b...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > (Do darowizny trzeba uruchomić notariusza)

    oj, coś się zmieniło ? - parę lat temu miałem darowiznę
    ale wystarczyło poświadczenie umowy darowizny w US
    do zarejestrowania samochodu...

    Darek SP2BZW

  • 8. Data: 2003-04-12 04:33:16
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Uwaga - Kolega Slayer poważnie zbłądził:

    nie zbłądziłem

> [...]
    >
    > "Art. 9 zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne :
    > p.6 Sprzedaż rzeczy ruchomej, jeśli podstawa opodatkowania nie przekracza

    zgadza się

    > Deklaracji PCC w takim przypadku nie składa się.

    a to dlaczego?
    deklaracji nie składa się w przypadku czynności nie podlegających podatkowi a nie
    zwolnionych z podatku (zwolnienie podmiotowe i przedmiotowe)

    > Odpowiadając na pytanie janet:
    > jeśli samochod jest wart nie więcej niż 1000zł to zwykła umowa
    > kupna -sprzedaży jest najszybszą i najprostsza forma.

    oczywiście, ale jeżeli wartość rynkowa nie przekracza 1000zł, nie cena zakupu

    > (Do darowizny trzeba uruchomić notariusza)

    oooo, a to coś nowego
    nie słuchajcie go!!!!!

    > W swoim US dostaniesz na odwrocie umowy kupna-sprzedaży dużą - czerwoną
    > pieczęć potwierdzjącą
    > fakt, że czynność ta jest wolna od podatku.

    jeżeli chcesz dostajesz adnotację (5zł opłata skarbowa za podanie) że czynność jest
    zwolniona z podatku

    > Z tą pieczęcią biegniesz już prosto do Wydz komunikacji ustawić się w
    > kolejkę.

    też się nie zgadzam, w wydz. kom. nie jest potrzebne żadne potwierdzenie z US (zdaje
    się że jakoś od października zeszłego roku)

    wniosek:
    to ty błądzisz i to poważnie

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-04-12 06:01:28
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

> [...]
    > koncu Polski, wiec wszystkie formalnosci chcielibysmy zalatwic w swieta

    najprościej załatwisz sprawę drogą darowizny, jeżeli w ciągu ostatnich 5 lat ojciec
    nic ci nie podarował to ta czynność nie będzie podlegała podatkowi (wartość auta to
    jakieś 3-4000zł), wystarczy umowa (bardzo podobna do umowy kupna-sprzedaży,
    praktycznie słowa kupujący, sprzedający zastępujesz obdarowany,darczyńca),
    teoretycznie trzeba ją zarejestrować w US właściwym dla darczyńcy (koszt 16zł.w
    znaczkach opłaty skarbowej, za podanie i zaświadczenie) ale po co, w wydz.
    komunikacji
    załatwisz sprawę bez problemu.

    przy kupnie podatek wynosi 2%, trzeba zapłacić, po 14-tu dniach lecą odsetki za
    zwłokę