    From: "Slayer" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: WIELKA prosba o pomoc - dosyc pilna
    Date: Sat, 12 Apr 2003 06:01:28 GMT

    > Ojciec chce mi dac za darmo samochod - Audi 80, rocznik 1985, pojemność silnika
    > 1.3. Co mi sie bardziej oplaca pod wzgledem podatkowym?
    >
    > - spisanie umowy kupna-sprzedazy samochodu za jakas symboliczna kwote, czy tez
    > - darowizna?
    > Jak spisac umowe darowizny? Co w niej zawrzec? (jesli jest bardziej korzystna?)
    >
    > Samochod na 100% bede przerejestrowywala na siebie, ojciec mieszka na drugim
    > koncu Polski, wiec wszystkie formalnosci chcielibysmy zalatwic w swieta
    > (spotkanie rodzinne).

    najprościej załatwisz sprawę drogą darowizny, jeżeli w ciągu ostatnich 5 lat ojciec
    nic ci nie podarował to ta czynność nie będzie podlegała podatkowi (wartość auta to
    jakieś 3-4000zł), wystarczy umowa (bardzo podobna do umowy kupna-sprzedaży,
    praktycznie słowa kupujący, sprzedający zastępujesz obdarowany,darczyńca),
    teoretycznie trzeba ją zarejestrować w US właściwym dla darczyńcy (koszt 16zł.w
    znaczkach opłaty skarbowej, za podanie i zaświadczenie) ale po co, w wydz.
    komunikacji
    załatwisz sprawę bez problemu.

    przy kupnie podatek wynosi 2%, trzeba zapłacić, po 14-tu dniach lecą odsetki za
    zwłokę