  • 1. Data: 2006-09-18 16:35:05
    Temat: WIRTUALNA OPOZYCJA - Rewolucja podatkowa - aktualizacja strony
    Od: "NPD" <n...@p...com>

    WIRTUALNA OPOZYCJA
    Nowe tematy + aktualizacja wczesniejszych ;

    - Płynna stawka podatku od dochodów osobistych
    - Płynna stawka podatku VAT
    - Stabilizacja ZUS (efekt : obniżenie składek od wynagrodzeń)

    - i kilkanascie innych......
    http://free.polbox.pl/n/nkpd

    W przypadku ew. odpowiedzi (komentarza) prosze o przeslanie maila na adres
    podany na w/w stronie. Ze wzgledu na spam, nie podaje w tym miejscu adresu
    do korespondencji.

  • 2. Data: 2006-09-18 17:46:58
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-09-2006 o 18:35:05 NPD <n...@p...com> napisał:

    > WIRTUALNA OPOZYCJA
    > Nowe tematy + aktualizacja wczesniejszych ;
    >
    > - P?ynna stawka podatku od dochodów osobistych
    > - P?ynna stawka podatku VAT
    > - Stabilizacja ZUS (efekt : obni?enie sk?adek od wynagrodze?)
    >
    > - i kilkanascie innych......
    > http://free.polbox.pl/n/nkpd
    >
    > W przypadku ew. odpowiedzi (komentarza) prosze o przeslanie maila na
    > adres
    > podany na w/w stronie. Ze wzgledu na spam, nie podaje w tym miejscu
    > adresu
    > do korespondencji.

    Kombinuj dalej... Wpadłem w wpróg 30% i z miesiąca na miesiąc straciłem 11%
    a że rozwijam firmę to straciłem pokaźną kwotę na inwestycje, tudziez
    możliwość
    zatrudnienia kolejnej osoby - i nie są to tylko słowa bo mam kilka pomysłów
    i tylko brak funduszy mnie powstrzymuje na razie.
    Rozumiem że jak dobrze mi będzie szło to mam kolejne 10% oddać bo nie może
    być za dobrze?

    Zapraszam do dyskusji, bo może nie rozumiem że to dla mojego dobra.

  • 3. Data: 2006-09-18 18:39:38
    Od: t <r...@o...pl>

> [...]

    > adres
    > podany na w/w stronie. Ze wzgledu na spam, nie podaje w tym miejscu

    Pare kolejnych spraw:

    > 1) Wysokość płacy minimalnej nie powinna być niższa, niż 70%
    > przeciętnego wynagrodzeniawystępującego w firmie, która zatrudnia
    > pracownika.

    Rozumiem że nosiciel kartonów powinien zarabiać 10000 jeśli manager
    podejmujący decyzje i odpowiadający głowoą i majątkiem zarabia 100000?
    Nawet zakładając że się zgodzę w swojej firmie na takie warunki - 3
    programistów i sekretarka.
    Sekretarka - 1500, jeden programista 2500, drugi 3500, trzeci 5500.
    Średnie wynagrodzenie
    3250, 70% z tego to 2275. Rozumiem że w tej sytuacji sekretarka ma
    zarabiać tyle co programista?
    Te kilka stów mogę dopłacić ale wyobrażam sobie już managerów w większych
    firmach, którzy
    muszą takie paradoksy rozwiązywać.

    Żebym nie wyszedł na łże-liberała - zgadzam się że za 800złotych nie da
    się wyżyć na jakimś
    przywoitym minimalnym poziomie. Z drugiej strony znam wielu ludzi którzy
    nic specjlanie nie umieją,
    nie nadają się do zbyt wielu zadań poza prostymi "hipermarketowymi"
    zajęciami. Jednoczesnie nie wyobrażam sobie płacenia takiej osobie 2000
    jeżeli płacę innemu, dobremu zdolnemu pracownikowi 2500.
    Ktoś powie - podnieś pensje... Ktoś inny powie - skoro nie jesteś w stanie
    zapłacić godnie to zwijaj
    biznes... Tyle że to argumenty rodem z forum onetu...

    Stać mnie żeby komuś płacić 2500, on się na to zgadza, a wymuszanie żebym
    drugiemu pracownikowi
    bez wględu na stanowisko i wyniki płacił 2000 jest alogiczne.Jesli
    podniosę pierwszemu drugi z automatu
    na tym korzysta - to chyba jest kompletnie nielogiczne.

    pozdrawiam

    PS. Dla tych co mnie zaraz będą jechać - moim pracownicy mają udział w
    zyskach firmy :)
    Więc automatycznie jeśli wszytsko dobrze idzie to na tym zyskują.

  • 4. Data: 2006-09-18 18:44:29
    Od: t <r...@o...pl>

> [...]

    > adres
    > podany na w/w stronie. Ze wzgledu na spam, nie podaje w tym miejscu

    Ad. przywiązania ZUS do towaru- w przypadku produkcji statów itp.

    W jednym miejscu proponujesz uproszczeni systemu(odłączenie VAT od
    klasyfikacji statystycznych),
    a w innym proponujesz skomplikowanie. PRzecież tutaj by musiała PKD wejść
    do gry, czyli zaczęły
    by się te same jaja co mamy teraz w VACie. Do tego kombinacje z
    porzucaniem budowy statków,
    sprzedawania takiego czegoś gdzie indziej i tam dwóch pracowników by
    oddawało statek do użytku.
    Jakbyś to załatał to by co innego wymyślili sprytni podatnicy.

  • 5. Data: 2006-09-18 19:02:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Sep 2006, t wrote:

> [...]

    To się po prostu nazywa "zwiększenie progresji podatkowej".
    A jeśli ma być skokowe, to efektem bedzie absurd o którym piszesz
    niżej: po przekroczeniu progu zninacka zostaje podatnikowi mniej
    niż miałby jakby zarobił mniej.
    Inna rzecz że nie wiem skąd u Ciebie ten pomysł opisany w "zerowej
    stawce podatku" - aż takie absurdy to tylko w socjaliźmie były,
    może w Szwecji na przykład (żeby ktoś nie pomylił socjalizmu
    deklaratywnego z faktycznym).

    Ty myślisz że wspomniani na stronie "monopoliści" wykazują
    zyski, kiedy im to nie po myśli???
    Przecież oni dokładają do interesu :>
    Hint: Polska ma podpisane umowy międzynarodowe. Stety lub
    niestety, ale tak jest (wcale nie twierdzę że dla krajowych
    przedsiębiorców jest to dobrze). Zysk mają oddziały w tych
    krajach w których jest to akurat wygodne dla firmy i już.
    Tak, możemy ogłosić embargo na towary z całego świata
    czyli zaaplikować sobie izolację gospodarczą. Na dziś jakoś
    nie widzę innej prostej recepty :>

    To trzeba wystąpić z UE.
    Polska podpisała umowę z której wynika zakaz rozszerzania podatków
    obrotowych, wszystko ma być przeniesione w stronę VAT.

    Owszem, dobrze kombinujesz.
    Mamy postawiony na głowie system, w którym JEDNOCZEŚNIE:
    - zapewnia się bezpłatne szkolnictwo i zezwala na wyjazd absolwentów
    - trzyma się wysoki podatek VAT, tak żeby podatnikom opłacało się
    rzeczy "małe a drogie" (elektronika użytkowa na przykład) kupić
    w Niemczech, żeby dofinansowali ichni budżet państwa
    - są podpisane umowy międzynarodowe, pozwalające na transfer zysków
    za granicę poprzez odliczenie opodatkowania "tam" od opodatkowania
    "tu" bez sensownego podziału tegoż.

    Tyle że jak wyżej - pacta sunt servanda.

    Niestety, podatek obrotowy też ma wady - np. ogranicza podział
    zadań przez podmioty gospodarcze, bo gigantowi opłaci się samemu
    robić "mydło i powidło" - zapłaci podatek obrotowy RAZ, a jakby
    podzlecił coś "małym" to obrotowy byłby płacony kilka razy, przy
    każdym "przejściu" od podmiotu do podmiotu.

    BTW: VAT został wprowadzony "w zamian" obrotowych.
    Ty proponujesz zaaplikowanie OBU podatków.
    No to nie wiem kto w kraju zostanie....
    Kto ostatnio sprzedawał część terotorium kraju na pokrycie
    długów - chyba któryś car Alaskę sprzedał USA, tak?
    No to .pl po kilku kolejnych podwyżkach podatków może też
    mieć takie wyjście :]

    W punkcie "Zostanie poważnie ograniczone nielegalne zatrudnienie"
    byłeś łaskaw pominąć element kilka razy widziany na grupie, chyba
    nawet jakiś aktywny wątek jest: pracodawca wypłaca "minimalną"
    na pasku, resztę "do ręki". Przy płaceniu ZUS od nadwyżki ponad
    płacę minimalną mechanizm zadziała tak samo.

    > Kombinuj dalej... Wpadłem w wpróg 30% i z miesiąca na miesiąc straciłem 11%

    Na razie masz możliwość wyboru 19%!

    > Rozumiem że jak dobrze mi będzie szło to mam kolejne 10% oddać bo nie może
    > być za dobrze?

    Prawdopodobnie.
    To że przy rozpatrywaniu podatku dochodowego z zamierzeniem wspierania
    małej *PRZEDSIĘBIORCZOŚCI* ew. próg skali powinien być z 10x większy
    chyba jest poza zakresem możliwości rozważania :(

    BTW: przy opisie CIT nkpd zapomniał o drobiazgu: o tym że obniżenie CIT
    spowodowało wzrost łącznej kwoty tego podatku wpływającej do budżetu.
    To samo było z akcyzą na alkohol - ale później skład Sejmu się zmienił
    i argument "jak podniesiemy o 3% to będzie 100 milionów wpływu więcej
    które można wydać na..." wrócił.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-09-18 19:28:23
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-09-2006 o 21:02:17 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > Na razie masz możliwość wyboru 19%!

    Wybrałem w tym roku progresje gdyż nie przewidywałem dochodu powyżej progu,
    wypadło tak że interes idzie lepiej niż założenia i wpadłem w 30%.
    Jakby szło jeszcze lepiej to kto wie czy pod koniec roku w 40% nie wpadnę.
    Konsumpcję prywatną mam stałą a nadwyżki wkładam w interes.
    W przyszłym roku oczywiście wybieram "linię".

> [...]
    > małej *PRZEDSIĘBIORCZOŚCI* ew. próg skali powinien być z 10x większy
    > chyba jest poza zakresem możliwości rozważania :(

    Ja się piszę na rozważanie :)
    Osobiście mogę się zgodzić na drugi próg 30% jeśli będzie powiedzmy do
    120000 się zaczynał,
    chcoiaż jeśli bym go osiągnął to bym zmienił zdanie ;) I nie chodzi tutaj
    o moje szchrajstwo czy wygórowane potrzeby zakupu artykułów luksusowych.
    Po prostu te 10% to jest kupa kasy którą mogę pożytecznie wykorzystać
    rozwijając firmę.

    Ano :)

  • 7. Data: 2006-09-18 19:45:28
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-09-2006 o 18:35:05 NPD <n...@p...com> napisał:

    Cytat:

    "
    Można łatwo obliczyć ile kosztowało wspomniane "nic nie płacenie". Jeżeli
    przed wprowadzeniem zmian w ktoś osiągał dochody na poziomie tysiąca
    złotych, to po odprowadzeniu 19% podatku od osiągniętych dochodów (190 zł)
    pozostawało w jego kieszeni 810 złotych.

    Po wprowadzeniu ubezpieczeń zdrowotnych, od tysiąca złotych dochodu
    należało odprowadzić 7,5% składki, czyli 75 złotych. Po odprowadzeniu
    podatku w wysokości 176 zł (19% z 925zł pozostałych po odprowadzeniu
    składki), w kieszeni podatnika pozostawało 749 złotych.

    W ten sposób, to "nic nie płacenie" kosztowało 61 złotych, od każdego
    tysiąca złotych dochodu.
    "

    Na mój gust to się nie trzyma kupy - ktoś potwierdzi(albo zaprzeczy :) )?

  • 8. Data: 2006-09-18 19:53:34
    Od: t <r...@o...pl>

> [...]

    > adres
    > podany na w/w stronie. Ze wzgledu na spam, nie podaje w tym miejscu

    Przecież w Kodeksie Karnym i KKS funkcjonuje pojęcie stawki dziennej?

  • 9. Data: 2006-09-18 22:07:52
    Od: t <r...@o...pl>

> [...]

    > adres
    > podany na w/w stronie. Ze wzgledu na spam, nie podaje w tym miejscu

    Żeby nie tylko krytykować ale i coś wnieść to powiem,
    że dla osób fizycznych można by zlikwidować PIT, bo przecież
    płacą one już VAT - VATu nie unikniesz a PIT można zakombinować ładnie
    i nie zapłacić(vide paski na minimalną płacę).

    Co do firm, to podatek obrotowy mimo wad ma jedną zaletę - wymusza
    zapłacenie
    go jeśli był, obrót - tak jak VAT dla osób fizycznych.

    A tak wogóle, to ryczałt 1% czy 2%, mimo że niesprawiedliwy, mógłby być
    ciekawym rozwiązaniem - mobilizowałby do minimalizacji kosztów
    rzeczywistych
    zamiast do maxymalizacji kosztów witualno-księgowych.

  • 10. Data: 2006-09-18 22:33:42
    Od: quwert <q...@x...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 18:35:05 +0200, NPD napisał(a):

> [...]
    >
    > - Płynna stawka podatku od dochodów osobistych
    > - Płynna stawka podatku VAT
    > - Stabilizacja ZUS (efekt : obniżenie składek od wynagrodzeń)

    cytat z http://free.polbox.pl/n/nkpd/podatki4.htm

    "Jeżeli jakaś firma sprzedaje towar o wartości 100 złotych, objęty stawką
    podatku VAT w wysokości 22%, to w ramach tego podatku do urzędu skarbowego
    musi zostać odprowadzone 22 złote (22% ze 100 zł.)"

    misiu kolorowy VAT od kwoty brutto wyniosi 18,03%
    tj. w tym konkretnym przypadku 18,03 zł

    a pozatym bardziej komplikujesz niż upraszczasz

    myślisz że jak znasz/podasz kilka przykładów
    na obchodzenie prawa przez duże firmy to
    możesz już to oceniać skrajnie negatywnie
    i postulowac wprowadzenie jeszcze bardziej
    dającego się obejśc prawa!

    Samozatrudnienie nie jest złe!
    Podany przez ciebie przykład firm
    transportowych akurat sie sprawdza,
    aczkolwiek znam 2-3 przypadki naduzywania
    pozycji firmy zlecajacej w stosunku
    do zleceniobiorcy, które to systuacje
    nie wystapiłyby w przypadku umowy o pracę.