    Date: Wed, 20 Jul 2011 18:56:52 +0200
    From: SM <b...@k...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: WNT a KPiR i rejestr VAT

    > Dokładnie tak jak piszesz. Wystawić wewnętrzną (możesz jedną).
    > Wpisaćdo rejestru zakupu i sprzedaży.
    > Przeczytać dokumenty źródłowe dotyczące terminów
    > co do obowiązku podatkowego i kursów do przeliczeń.

    > Szukałem, ale nie znalazłem?
    > Myślisz, że ktoś w to wierzy? :-)

    A więc co znalazłem:
    1). do KPiR:
    - wpisać fakturę anglika (kwota netto przeliczona na zł)
    - wpisać fakturę wewnętrzną

    2). faktura wewnętrzna:
    - sprzedawca: anglik, nabywca: ja
    - sprzedawca: ja, nabywca: ja
    - sprzedwaca: anglik, nabywca: ja + druga faktura wewn. sprzedawca: ja,
    nabywca: anglik

    3). rejestr VAT
    - wpisać wewnętrzną tylko do rejestru zakupu VAT + prowadzić osobny
    rejestr "pseudosprzedaży" VAT dla WNT
    - wpisać wewnętrzna do rejestru sprzedaży i zakupu

    Czyli jedno wielkie bagno.

    pierwsza możliwość:
    1). faktura anglika nie ma VATu więc rejestr sprzedaży/zakupu VAT się
    jej nie tyczy. przeliczam na zł kwotę netto anglika i wrzucam ją w
    koszty do KPiR
    2). wystawiam fakturę VAT wewnętrzną, gdzie sprzedawca: JA, nabywca: JA
    3). teraz albo wrzucam ją do KPiR jednocześnie jako koszt i sprzedaż,
    albo i nie wrzucam (chociaż czemu nie, skoro papier jest)
    4). wpisuje do rejestru zakupu VAT oraz do rejestru sprzedaży VAT
    (wtedy wyjdzie na zero)
    ale tu pojawia się problem. bo sprzedaję sam sobie, miejsce wystawienia
    faktury wewn. mam w polsce, więc w VAT-7 będzie tylko rubryka 29/30
    bez 33/34

    druga możliwość:
    1). podobnie jak poprzednio, ale wystawiam dwie faktury wewnętrzne:
    sprzedawca: ANGLIK, nabywca: JA + sprzedawca: JA, nabywca: ANGLIK
    2). oryginał anglika wrzucam w koszty do KPiR i ewentualnie jeszcze
    dwie faktury wewnętrzne
    3). do rejestru zakupu i sprzedaży VAT wrzucam odpowiednio po jednej
    fakturze wewnętrznej.

    tylko co właściwie ma pójść do rubryk 29/30 + 33/34 + 51/52? sprzęt
    jest u mnie, faktura anglika na potrzeby VAT nie istnieje, miejsce
    wystawienia wewnętrznej jest w Polsce, więc gdzie tu WNT?

    jeśli chodzi o terminy to kurs wziąłem z dnia jeden dzień roboczy
    przed datą wystawienia faktury przez anglika (tyle że płatność
    była 2 dni później więc jeszcze dodatkowo różnice kursowe do KPiR)?

    To jest jeden wielki młyn i brak tu logiki.

    SM