    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 22 Jul 2011 22:00:55 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: WNT a KPiR i rejestr VAT

    On Wed, 20 Jul 2011, cef wrote:

    > 2. Wystawiasz wewnętrzną - sprzedawca TY nabywca TY

    Hm...
    IMHO przesada i nieścisłość (z uwagą na końcu).
    Przecież NIE JEST sprzedawcą.
    A skoro faktura jest WEWNĘTRZNA, to wcale nie musi obejmować
    dwu stron :)
    IMVHO fakt wskazania sprzedawcy (a ściślej: dokonującego
    dostawy) jako podmiotu transakcji nie jest konieczny,
    z p. widzenia VAT (patrz uwaga niżej) chyba raczej niewskazany,
    ale jest mniej khm... "nierealny" niż twierdzenie że "sprzedało
    się sobie" co proponujesz :)
    Aby uniknąć pozorów "wyglądania jak faktura sprzedaży"
    wypisuję siebie jak "wystawca" lub "podatnik" (i wskazuję
    transakcję której dotyczy).
    Zastrzegam że takich f-r wystawiam tyle co kot napłakał,
    ale za to przy "przekazaniu na potrzeby wewnętrzne" sobie
    przemyślałem i na razie nie znalazłem nic co wskazywałoby
    na błąd w moich wnioskach (również przy WNT, które tak
    samo stanowi "czynność zrównaną ze sprzedażą" z listy
    dalszych pozycji art.5.1, a nie ściśle rozumianą sprzedaż
    w rozumieniu art.5.1.1). WNT nie jest sprzedażą również
    w rozumieniu art.2..22 ustawy.
    Zwracam uwagę, że słowami "Faktura stwierdzająca dokonanie
    sprzedaży" minister jasno wyraził fakt, że rzeczone
    rozporządzenie NIE reguluje faktur wewnętrznych.
    To tak na wypadek jakby ktoś chciał mnie przydepnąć
    tezą iż "miniter kazał wpisywać sprzedawcę" :D

    Gdzieś się mylę?
    (i rzecz jasna, IMVHO teza Tomka że psa z kulawą nogą
    nie zainteresuje nieścisłość takiego czy innego opisania
    "stron", jeśli FW opisze właściwą transakcję i kwoty
    podatku, wygląda ma mocno zasadną :D)

    pzdr, Gotfryd