  • 1. Data: 2009-03-04 14:43:30
    Temat: WNT - kto mnie oświeci , trzy pytania.
    Od: "adam" <k...@o...pl>

    Ryczałt , podmiotowo zwolniony z VAT.

    1. Wyczytałem że WNT nie występuje gdy całkowita wartość importu nie
    przekroczy 50000zł w ciągu roku ( w innym miejscu znalazłem takie zdanie " w
    trakcie tego i poprzedniego roku podatkowego kwoty 50000zł).
    Które stwierdzenie jest prawidłowe?

    2. WNT może mieć zastosowanie do podatników zwolnionych [......].pod
    warunkiem złożenia w US pisemnego oświadczenia o wyborze opodatkowania tych
    czynności.
    Jakie to ma być oświadczenie ? przeciesz zwolniony jestem z VAT , są jakieś
    druki (wzory ) jak takie oświadczenie wygląda? , no i czy muszę mieć NIP -
    UE bo też spotkałem się z odpowiedziami na Tak i Nie

    3.Muszę prowadzić ewidencję że kupiłem w UE (ewentualnie poza UE) poniżej
    50000zł aby nie wpaść w VAT , jak taka ewidencja powinna wyglądać , sa
    jakieś druki , wzory , czy też piszę sobie na ...............scianie
    ołówkiem :-)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-04 15:24:24
    Temat: Re: WNT - kto mnie o?wieci , trzy pytania.
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-03-2009 o 15:43:30 adam <k...@o...pl> napisał(a):

    > Rycza?t , podmiotowo zwolniony z VAT.

    No to masz bracie przekichane, jak już znajdziesz wszytskie odpowiedzi to koniecznie
    zasil archiwum grupy :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-03-04 17:41:19
    Od: "adam" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No to masz bracie przekichane, jak już znajdziesz wszytskie odpowiedzi to
> [...]

    Straszysz ;-) , czy żartujesz :-) , tym bardziej ze człek chce płacić
    podatki , i przy okazji dorobić do renty , a tu.........

  • 4. Data: 2009-03-04 17:48:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-03-2009 o 18:41:19 adam <k...@o...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Straszysz ;-) , czy ?artujesz :-) , tym bardziej ze cz?ek chce p?aciae
    > podatki , i przy okazji dorobiae do renty , a tu.........

    Pół na pół, zwolnienie podmiotowe niby jest fajne, ale np w przypadku
    otworzenia konta Adwords nagle się okazuje że zwolnienie nie ma zastosowania,
    trzeba wystawiać fakturę wewnętrzną (co wynika z przepisów co najmniej
    niejednoznacznoie),
    czeka na złożenie VAT-9 itd itp.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-03-04 20:10:33
    Od: "adam" <k...@o...pl>

> [...]
    > zastosowania,
    > trzeba wystawiać fakturę wewnętrzną (co wynika z przepisów co najmniej

    Czym głębiej w las tym więcej drzew....a ja chciałem być legalny i dołożyć
    się do kredy dla dzieci w szkole (podatki) .
    Z tego co wyczytałem o Adwords to wchodzi w grę Google i co najważniejsze
    wrzucanie tego w koszty działalnosci.
    Jako że jestem na ryczałcie to US nie interesują moje koszty , więc po co im
    to Adwords - reklamy moich kontrahentow nie będę robił.
    A sprawa miała być prosta = kupuję na eBay (osoby prywatne i firmy) i
    sprzedaję na Allegro.Swego czasu zadałem takie pytanie "znawcy" i otrzymałem
    odpowiedz że dowody zakupu nie muszą odpowiadać dowodom stosowanym w KPiR i
    mogą to być nawet wydruki aukcji z eBay. Czyli wnioskuję że "olewam"
    wszystkie faktury elektroniczne i tam gdzie mi pasuje to udowadniam tylko
    wydrukami - tak czy też nie?
    Czyli wracam do pytań które zadałe na początku tego wątku.
    (a może lepiej się powiesić niż dać się zamknąć za parę złotych?)
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-03-04 20:44:28
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-03-2009 o 21:10:33 adam <k...@o...pl> napisał(a):

    > (a mo?e lepiej sie powiesiae ni? daae sie zamkn?ae za pare z?otych?)

    bez przesady, nie mówimy o zamykaniu tylko o uniknięciu ew. kar
    spowodowanych błędnym rozliczaniem się

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-03-06 11:26:54
    Temat: Re: WNT - kto mnie oświeci , trzy pytania.
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    adam wrote:

> [...]
    > jakieś druki (wzory ) jak takie oświadczenie wygląda? , no i czy muszę
    > mieć NIP - UE bo też spotkałem się z odpowiedziami na Tak i Nie

    Oświadczenie woli,które składasz w U.S.z podaniem czym się będziesz zajmował
    konkretnie, tak musisz mieć NIP-UE,kiedyś błądziłem w tym temacie,ale dałem
    sobie spokój-kocham te przepisy,zaczniesz dz.gosp.nie dopełnisz obowiązku o
    którym wspomniałeś i już leżysz a oni Cię depczą...aż zadepczą...