    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ważne pytania co do zamówień na firmy
    Date: Tue, 16 Apr 2013 05:56:53 +0200

    W dniu 2013-04-16 05:10, Andrzej Jęziorski pisze:
    > Witam,
    >
    > jako, ze mam brak wiedzy calkowicie o wszystkim co podatkowe prosilbym o
    wyrozumialosc oraz o zapoznanie z informacjami dot. wszystkich pytan. Na razie tylko
    pytam.

    > 1. Mam hurtownie jaka sprzedaje tylko firmom.
    > 2. Chce z niej wziac produkt, jaki bede bral na bazie miesiecznej - na wlasny
    uzytek (jedzenie organiczne).

    > a) firma sprzedaje bez VATU czy z VAT
    > jesli tego nie bede sprzedawal to biore z VAT czy bez VAT; czy moze jest to bez
    znaczenia?
    > (czy moge kupywac bez VAT nawet jesli tego nie sprzedaje, jak to wyglada bo brak
    wiedzy kompletnej ani pojecia gdzie to znalexc)

    > b) czy moge sie dogadac z kims i zeby to on wzial na siebie, jesli ja firmy jeszcze
    nie posiadam (np. dajac mu cos za to, za mozliwosc wykorzystania jego danych)

    > Jeszcze jedno: co jesli poda jej sie dane firmy jaka zostala c) zawieszona, d)
    wyrejestrowana, tak z ciekawosci. Jakie sa konsekwencje prawne oraz co sie wiaze? VAT
    zostalby uiszczony (jesli to wazne do punktu A).

    > Chce po prostu wziac towar, ktory jest 25% tanszy niz w sklepach - jedynie na
    wlasny uzytek (jesli to wazne).

    > Planuje zalozyc firme w niedalekiej przyszlosci, jednak nie mam jeszcze wszystkich
    odpowiedzi oraz materialow wymaganych, stad okres ten moze sie przedluzyc nim dojdzie
    do ich zebrania. Tylko pytam i mam do tego legalne prawo.

    > Dziekuje za odpowiedzi.

    Czy na firmę, czy na cele osobiste, i tak zawsze kupujesz z VAT.

    --
    Liwiusz