    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wejście na VAT
    Date: Sat, 5 Oct 2002 01:48:37 +0200

    > No i tak się głupio składa że p.2 niestety dotyczy wyraźnie tylko p.1
    > A p.1 - skoro mówi o *poprzednim roku* nie dotyczy "zaczynających".

    IMHO to wniosek nieco przedwczesny ale może lansowany przez USy choćby
    z tego powodu, że utrudnia życie ;-)
    Zastanówmy się zatem czy podatnik rozpoczynający DG spełnia warunki
    ust.1, czy też nie.
    Hmm...
    Załóżmy, że rozpocząłem DG w tym roku - czy w związku z tym w poprzednim
    przekroczyłem limit ?
    Ano nic mi o tym nie wiadomo.
    Powiem więcej - nawet gdybym bardzo chciał to nijak nie mogłem tego uczynić,
    bo przecież takiego roku podatkowego jeszcze dla mnie nie było.
    Czy więc i mnie dotyczy ust.1 ?
    IMO tak, gdyż oczywistym jest, że w "poprzednim roku podatkowym" limitu
    nie przekroczyłem bo nie mogłem.
    Czy więc wg ustawy coś stoi na przeszkodzie abym zrezygnował ze zwolnienia ?
    IMO nie, gdyż właśnie wykazaliśmy, że mój przypadek jest szczególnym
    podzbiorem ust.1

    pozd.Pix