  • 1. Data: 2005-06-11 16:54:28
    Temat: Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów a VAT
    Od: "M" <m...@v...pl>

    Mam pytanie, bo nie wiem czy dobrze myślę:
    1.Kupuje towar ze Słowacji i otrzymuje fakturę w koronach (pisze ze
    zwolnione), co przeliczam na zł wg średniego kursu NBP
    2. Następnie wystawiam fakturę wewnętrzną z 22% stawką vat i ujmuje to z
    jednej strony jako vat należny a z drugiej jako naliczony.
    3. Potem dokonuje sprzedaży do zakupionego towar naliczam swoją marże i
    wystawiam na całość fakturę Vat.

    Z tego wynika, że ja płacę cały Vat należny od sprzedaży, czy dobrze myślę?
    Więc gdzie jest ta neutralność podatku VAT, bo się już pogubiłam?

  • 2. Data: 2005-06-11 19:05:56
    Temat: Re: Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów a VAT
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 11 Jun 2005 18:54:28 +0200, M napisał(a):

> [...]
    >
    > Z tego wynika, że ja płacę cały Vat należny od sprzedaży, czy dobrze myślę?
    > Więc gdzie jest ta neutralność podatku VAT, bo się już pogubiłam?

    W tym wypadku neutralnośc polega na tym, że nie zapłaciłaś go przy zakupie.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-06-11 21:30:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jun 2005, M wrote:

    >+ Z tego wynika, że ja płacę cały Vat należny od sprzedaży, czy dobrze myślę?

    IMO tak.

    >+ Więc gdzie jest ta neutralność podatku VAT, bo się już pogubiłam?

    ...zdaniem fachowców od zaplatania rzeczy prostych pic polega na tym
    że płaci go kupujący a nie ty ;>
    Nie wrzeszcz na mnie. To nie ja wymyśliłem :>

    Ten który ty naliczyłeś (przy nabyciu) ten ODLICZASZ. Tak samo jakbyś
    kupił "od kogoś" ! Przecież ten VAT który płacisz "komuś" (przy
    nabyciu krajowym) *również* został odprowadzony do US. Tylko "przez
    kogoś" - a nie policzony "do odprowadzenia" przez ciebie...
    I to się nazywa "neutralność" :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-06-12 14:26:42
    Od: "M" <m...@v...pl>

    Dzięki za informacje :), z tego wynika, że lepiej kupować od kontrahentów
    polskich, bo od tych zakupów można odliczyć Vat.

  • 5. Data: 2005-06-12 15:31:29
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 12 Jun 2005 16:26:42 +0200, M napisał(a):

    > Dzięki za informacje :), z tego wynika, że lepiej kupować od kontrahentów
    > polskich, bo od tych zakupów można odliczyć Vat.

    Wcale nie lepiej ( gorzej też nie ) z punktu widzenia VAT obojętne.
    Co z tego że możesz odliczyć jak najpierw musisz go kontrahentowi zapłacić
    ?
    Najlepiej na przykładzie :
    Zakup krajowy towar 100 zł + 22 zł VAT
    sprzedaż 150zł + 33 zł VAT
    Płacisz 22 VAT krajowemu dostacy oraz 11 zł US ( 33 - 11 )razem 33 zł

    Zakup WNP towar 100 zł + 0 VAT ( tzn. naliczasz i odliczasz 22 zł )
    sprzedaż 150 zł + 33 zł VAT
    Płacisz do US 33 zł VAT

    W obu przypadkach płacisz więc 33 zł VAT ( tylko w róznych terminach i
    rożnym odbiorcom ). Ale dla ciebie jest to finansowo obojętne.

    Myślę że to pomoże ci zrozumieć ideę tego podatku.

    --
    Mieczysław
    ----