  • 1. Data: 2002-08-20 20:49:53
    Temat: Winiety dla kierowcow - glosy krytyki
    Od: "Lech" <l...@a...pl>

    Ten post sluzy tylko i wylacznie ewentualnej krytyce nowej formy
    opodatkowania kierowcow.

    Pozdrawiam wszystkich

    Lech
    l...@a...pl
    __________________________________
    Oto fragmenty info z Onetu:

    Od przyszłego roku rząd zamierza wprowadzić winiety czyli opłaty za
    poruszanie się samochodami osobowymi po autostradach, drogach ekspresowych,
    drogach dwujezdniowych i międzynarodowych.
    /.../
    Wicepremier Pol powiedział, że winieta roczna dla samochodów osobowych i
    motocykli będzie kosztowała 180 złotych, ale będą także tańsze winiety na
    krótsze okresy - 60, 10, a nawet jednodniowe. Łączna długość dróg na których
    obowiązywać będą winiety dziś wynosi pięć tysięcy kilometrów.
    /.../
    Winiety będziemy kupować między innymi na stacjach benzynowych i pocztach.
    Wicepremier Pol szacuje, że winiety wykupi pięć milionów obywateli, co
    przyniesie ponad miliard złotych wpływu. Pieniądze te zostaną przeznaczone
    na budowę autostrad, remonty i modernizację dróg.
    /.../
    Z wypowiedzi wicepremiera Pola wynika, że winieta nie będzie obowiązywać,
    jeśli poruszać się będziemy na terenie gminy, w której mieszkamy i tam,
    gdzie jest teren zabudowany. Za jazdę bez winiety zapłacimy pięćset złotych
    od samochodu osobowego i motocykla, tysiąc złotych natomiast za samochód
    ciężarowy.

    calosc informacji:
    http://info.onet.pl/537905,11,item.html

  • 2. Data: 2002-08-21 06:04:37
    Temat: Re: Winiety dla kierowcow - glosy krytyki
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

> [...]
    > poruszanie się samochodami osobowymi po autostradach, drogach
    ekspresowych,
    > drogach dwujezdniowych i międzynarodowych.

    i znowu wraca "ciężarówka".
    Q-wa, czy kiedyś będzie normalnie !
    Czy mają zamiar wyprostować bałagan z ciężarówkami,
    czy znowu zobaczymy kolejną paranoję ?

    Piotr

  • 3. Data: 2002-08-21 07:15:39
    Od: "JerryU" <j...@p...com.pl>

    > Ten post sluzy tylko i wylacznie ewentualnej krytyce nowej formy
    > opodatkowania kierowcow.
    >
    > Pozdrawiam wszystkich
    >
    > Lech
    > l...@a...pl
    > __________________________________

    Dam 180 zł bez chwili wahania.
    Warunek : gwarancja, że całość tej kwoty pójdzie na
    budowę autostrady.

    JerryU

  • 4. Data: 2002-08-21 07:29:39
    Od: "Waldek" <d...@k...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr K." <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > i znowu wraca "ciężarówka".
    > Q-wa, czy kiedyś będzie normalnie !
    > Czy mają zamiar wyprostować bałagan z ciężarówkami,

    To może wspólna akcja zatrzymać wszystkie samochody na środku skrzyżowań, a
    przede wszystkim pod Sejmem i wokół budynków rządu - zablokować ich...

    Ja już przestałem Q-wowac. Zacząłem się śmiać. Istny cyrk na kółkach.
    Proponuję za kol. Piotrem nazwę ustroju RP - PARANOJA.
    cyt: "Nienormalnymi rządzą nienormalne prawa."
    "To jest Polska właśnie..."
    Życzę mimo wszystko zdrowia psychicznego
    Waldek

  • 5. Data: 2002-08-21 07:31:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Dam 180 zł bez chwili wahania.
    > Warunek : gwarancja, że całość tej kwoty pójdzie na
    > budowę autostrady.

    Jaka gwarancja?
    Jedynym sensownym rozwiązaniem
    wydaje mi się zapłata/opłata
    "za zbudowanie" a nie "na budowanie".
    Jak zobaczę te 500km po dwóch
    latach to zapłacę nawet więcej.

    CEZ

  • 6. Data: 2002-08-21 08:48:36
    Od: "mikiw" <m...@p...onet.pl>

    > od samochodu osobowego i motocykla, tysiąc złotych natomiast za samochód
    > ciężarowy.
    >
    > calosc informacji:
    > http://info.onet.pl/537905,11,item.html

    gdzie można uzyskać pełny tekst komunikatu URM (tekst który wyszedł z URMu)?
    Michał

  • 7. Data: 2002-08-21 09:05:27
    Od: "team2k" <t...@g...pl>

    najbardziej wkurza mnie, ze te gnoje (pieniadze juz z ktoregos z rzedu
    podatku drogowego), przezra jak zwykle. pewnie jakas rodzinna firma dostanie
    koncesje do produkcji tych winiet (20-50% wartości), powstanie jakis urzad
    do kolportarzu (20%), a za reszte kasy kupia sobie samoloty rzadowe - bo
    przeciez po naszych drogach nie da sie jezdzic! szkoda ze wizyta Papieza u
    niektorych nie zaowozcowala jasniejszym rozumem...

    nie lubie byc okradanym. na emigracje jestem zbyt stary... wiecie, moze na
    stadionie Xlecia da sie takie kupic?;)

  • 8. Data: 2002-08-21 14:01:05
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    team2k wrote:
> [...]
    > sobie samoloty rzadowe - bo przeciez po naszych drogach nie da sie
    > jezdzic! szkoda ze wizyta Papieza u niektorych nie zaowozcowala

    Nie chciałbym być złym prorokiem, ale chyba, niestety, masz rację.
    Swoją drogą możnaby śladem Piotra Wielkiego ustanowić urząd, w którym
    wymyślałoby się nowe podatki np. pogłówne, podymne, od posiadania brody, od
    wzrostu powyżej 180 cm, od kilograma nadwagi... itp. Ile kasy wpłynęłoby do
    budżetu...

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 9. Data: 2002-08-22 00:02:55
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Dam 180 zł bez chwili wahania.
    > Warunek : gwarancja, że całość tej kwoty pójdzie na
    > budowę autostrady.

    A ja nic nie dam - niech się najpierw rozliczą z podatku drogowego, który
    obecnie wszyscy płacimy w cenie paliwa.
    O VAT i akcyzie na benzynę już nawet nie wspominam ...

    Pix

  • 10. Data: 2002-09-08 08:49:15
    Temat: Re: Winiety dla kierowcow - glosy krytyki. A co zamiast ?
    Od: "Pol-ak" <n...@p...onet.pl>

    Jeżeli nie winiety, to co w zamian ? - Następne lata jazdy po fatalnych
    drogach ?
    Jak dotąd nikt nie potrafił rozwiązać tego problemu.
    Wolę za parę lat jeżdzić autostradami, nawet za cenę winiety.

    Czy pieniądze zostaną zmarnowane ? - Częściowo, pewnie tak;
    jak zwykle w każdym państwie.
    Ale w tym przypadku został zaangażowany autorytet SLD-UP
    i Marek Pol. Może to coś będzie warte.
    Ale najlepiej podczas wyborów głosować na tych co mają dobry
    pomysł i chcą sensownie zarządzać podatkami płaconymi przez nas.

    Pozdr. Pol-ak

    P.S. Odpowiedzi proszę wysyłać tylko na Grupę.