  • 1. Data: 2005-02-26 20:23:08
    Temat: "Własne potrzeby mieszkaniowe" - ulga
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Trochę przejrzałam archiwum, widzę, że były spory co do interpretacji,
    ale może coś się zmieniło, pojawiła się jakaś wykładnia.
    Problem:
    Mam mieszkanie, kupiłam drugie mieszkanie, niewykończone. Wykończyłam
    je, później wynajęłam. Czy wydatki na wykończenie tego mieszkania mogę
    odliczyć w ramach ulgi na remont i modernizację?

    I jeszcze jedno pytanie: czy można odliczać wydatki na rolety
    wewnętrzne, tekstylne, przyklejane na taśmę?

    Renata

  • 2. Data: 2005-02-26 20:25:39
    Temat: Re: "Własne potrzeby mieszkaniowe" - ulga
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnd21mlc.vu7.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

> [...]
    > je, później wynajęłam. Czy wydatki na wykończenie tego mieszkania mogę
    > odliczyć w ramach ulgi na remont i modernizację?

    Nie.
    To nie jest remont ani modernizacja.
    Chyba że np. wymieniałaś już istniejącą podłogę na inną.

  • 3. Data: 2005-02-26 20:46:28
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Nie.
    > To nie jest remont ani modernizacja.

    A co to jest? Że zapytam.

  • 4. Data: 2005-02-26 20:50:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Renata Gołębiowska wrote:
> [...]
    >
    > I jeszcze jedno pytanie: czy można odliczać wydatki na rolety
    > wewnętrzne, tekstylne, przyklejane na taśmę?

    W uldze remontowej zdaje się nie ma zwrotu własne potrzeby mieszkaniowe.
    Takowy jest/byl w duzej uldze budowlanej i w uldze na kredyt.
    W uldze remontowej jest zwrot tytuł prawny do lokalu, czyli jeżeli jest
    to twoje mieszkanie, to jak najbardziej ulga remontowa ci przysługuje.

    Z tym, że US strasznie się czepia, jeżeli chodzi o remontowanie nowego
    mieszkania.
    Jeżeli faktury masz sprzed daty odbioru technicznego mieszkania, to jest
    to budowa, a nie remont.
    Jeżeli po, a najlepiej po dacie otrzymania aktu notarialnego to jak
    najbardziej możesz. Z tym, że licz się z tym, że masz na 100% pewne
    wezwanie do US
    1) z tytułu ulgi, będą się czepiać wszystkigo
    2) z zupełnie innej okazji US cię wezwie z pytaniem o wykazanie skąd
    miałaś kasę na zakup mieszkania.

  • 5. Data: 2005-02-26 20:59:21
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > A co to jest?

    W tej uldze liczy się remont lub modernizacja.
    Więc to jak to nazwiesz nie ma znaczenia.

  • 6. Data: 2005-02-26 21:15:59
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > 1) z tytułu ulgi, będą się czepiać wszystkigo
    > 2) z zupełnie innej okazji US cię wezwie z pytaniem o wykazanie skąd

    Wyolbrzymiasz z tym czepianiem albo miales niefarta. Ja notorycznie odliczam
    takze od dwoch mieszkan i jakos wezwania niet' :).

    marekz

  • 7. Data: 2005-02-26 21:46:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MarekZ wrote:

    > Wyolbrzymiasz z tym czepianiem albo miales niefarta. Ja notorycznie
    > odliczam takze od dwoch mieszkan i jakos wezwania niet' :).

    Tak, ale nie od świeżo zakupionych.
    Potem już sie nie czepiają.
    Poszukaj w archiuwm postów przerażonych ludzi, którzy pisali na grupę po
    orzymaniu takiego miłego listu z US. Mało tego nie było.

  • 8. Data: 2005-02-26 21:59:36
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Tak, ale nie od świeżo zakupionych.
    > Potem już sie nie czepiają.
    > Poszukaj w archiuwm postów przerażonych ludzi, którzy pisali na grupę po
    > orzymaniu takiego miłego listu z US. Mało tego nie było.

    Od swiezo. Oba z rynku pierwotnego. Wiem, ze byly takie posty, ale nie
    tworzmy z kilku postow reguly. Fakt, ze w przypadku zadnego z nich nie
    uplynelo jeszcze te sakramentalne 6 latek :-)))).

    marekz

  • 9. Data: 2005-02-26 22:11:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MarekZ wrote:

    > Od swiezo. Oba z rynku pierwotnego. Wiem, ze byly takie posty, ale nie
    > tworzmy z kilku postow reguly. Fakt, ze w przypadku zadnego z nich nie
    > uplynelo jeszcze te sakramentalne 6 latek :-)))).

    a 4 już upłynęło?

  • 10. Data: 2005-02-26 22:22:43
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > a 4 już upłynęło?