  • 11. Data: 2005-02-26 22:39:04
    Temat: Re: "Własne potrzeby mieszkaniowe" - ulga
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cvqnf4$no6$5@inews.gazeta.pl>, witek wrote:

    > W uldze remontowej zdaje się nie ma zwrotu własne potrzeby mieszkaniowe.

    Jest:
    "1) poniósł wydatki na własne potrzeby mieszkaniowe, przeznaczone na
    remont i modernizację - zajmowanego na podstawie tytułu prawnego -
    budynku mieszkalnego
    lub lokalu mieszkalnego "

    > Z tym, że US strasznie się czepia, jeżeli chodzi o remontowanie nowego
    > mieszkania.

    To już przerabiałam ze swoim US.

    > Z tym, że licz się z tym, że masz na 100% pewne
    > wezwanie do US
    > 1) z tytułu ulgi, będą się czepiać wszystkigo
    > 2) z zupełnie innej okazji US cię wezwie z pytaniem o wykazanie skąd
    > miałaś kasę na zakup mieszkania.

    Przesadzasz.

    Renata

  • 12. Data: 2005-02-26 22:39:52
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cvqs7t$fto$1@inews.gazeta.pl>, witek wrote:

    > a 4 już upłynęło?

    A co jest po 4?

    Renata

  • 13. Data: 2005-02-26 22:44:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > A co jest po 4?

    ze znanym mi przypadkow, US wlasnie po 4 latach bierze sie do roboty.
    Po prostu umie liczyc i liczy odsetki od zwróconej ulgi jak wygra.

  • 14. Data: 2005-02-26 22:47:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Renata Gołębiowska wrote:

> [...]
    > "1) poniósł wydatki na własne potrzeby mieszkaniowe, przeznaczone na
    > remont i modernizację - zajmowanego na podstawie tytułu prawnego -

    Człowiek stary i pamięć nie ta.
    Z tego wynika, ze US się przyczepi do odliczeń remontu mieszkania, które
    np. jest wynajmowane.

  • 15. Data: 2005-02-26 23:19:03
    Temat: Re: 100%
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

> [...]
    > wezwanie do US
    > 1) [...]
    > 2) z zupełnie innej okazji US cię wezwie z pytaniem o wykazanie skąd

    Na 100%? nie przesadzasz?
    Nawet jeżeli np. zapłacone przez ostatnie klika lat podatki
    przekraczają wartość takiego mieszkania?

  • 16. Data: 2005-02-27 07:31:30
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cvquan$mu5$2@inews.gazeta.pl>, witek wrote:

    > Człowiek stary i pamięć nie ta.
    > Z tego wynika, ze US się przyczepi do odliczeń remontu mieszkania, które
    > np. jest wynajmowane.

    Mieszkanie było modernizowane nie w trakcie wynajmu a przed nim. To
    raz, a po drugie nie jasne jest dla mnie sformułowanie "własne
    potrzeby mieszkaniowe". Mieszkanie jest na moje potrzeby mieszkaniowe,
    które będę realizować za kilka lat. Albo, urządzałam mieszkanie z
    myślą o zamieszkaniu w nim, ale potem plany się zmieniły i wynajęłam.
    I co podpada, czy nie?

    Renata

  • 17. Data: 2005-02-27 08:27:49
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" napisał:

    > Mieszkanie było modernizowane nie w trakcie wynajmu a przed nim.

    Można też, ale sama dowiedziałam się o tym już po zawarciu umowy
    najmu, uzależnić najem od wykonania remontu (modernizacji) i wtedy
    koszt remontu wlicza się w koszty uzyskania przychodu z tytułu najmu.
    W tym przypadku to już też nieaktualne. Ale trzeba by poszukać, czy tu
    nie ma jakiejś innej furtki.

    > Albo, urządzałam mieszkanie z myślą o zamieszkaniu w nim, ale
    > potem plany się zmieniły i wynajęłam.

    US nie interesują plany, tylko sytuacja faktyczna. Jak napisałaś, ma
    to być "zajmowane" mieszkanie.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Nie dla dzieci:
    http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

  • 18. Data: 2005-02-27 09:52:58
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cvs0bm$dum$1@atlantis.news.tpi.pl>, Aicha wrote:

    > Można też, ale sama dowiedziałam się o tym już po zawarciu umowy
    > najmu, uzależnić najem od wykonania remontu (modernizacji) i wtedy
    > koszt remontu wlicza się w koszty uzyskania przychodu z tytułu najmu.

    Mnie to nie dotyczy, bo podatek płacę ryczałtem.

    > US nie interesują plany, tylko sytuacja faktyczna. Jak napisałaś, ma
    > to być "zajmowane" mieszkanie.

    No właśnie co do tego "zajmowania" w archiwum są rozbieżności. Chętnie
    posłucham jeszcze innych opinii, może ktoś to przerabiał w praktyce.

    Aha, i przypomne jeszcze moje pytanie o rolety tekstylne przyklejane
    na taśmę - podpadają pod ulgę?

    Renata

  • 19. Data: 2005-02-28 07:11:49
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    > Z tym, że US strasznie się czepia, jeżeli chodzi o remontowanie nowego
    > mieszkania.

    W 90 roku odebrałem mieszkanie - po odbiorze (na szczeście na koszt
    wykonawcy) dokonano generalnego remontu - wymiana wykładzin, szlifowanie i
    tytnkowanie scian, szlifowanie pasadzek itp. - tak było sp... po oddaniu -
    czy to nie był remont nowego mieszkania?
    A w przedremontowym niestety nie dało się mieszkać.
    Ale wielu lokatorów (mniej upierdliwych) remontowało na włąsny koszt.
    A dlaczego - bo gdzieś trzeba było mieszkać a mieszkania nie stały jak
    teraz do wyboru.

    > Jeżeli faktury masz sprzed daty odbioru technicznego mieszkania, to jest
    > to budowa, a nie remont.
    A to inna para kaloszy.
    Ale można odebrać i wykańczać. Tak zrobił sąsiad.

  • 20. Data: 2005-02-28 14:17:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jano wrote:

    > A to inna para kaloszy.
    > Ale można odebrać i wykańczać. Tak zrobił sąsiad.

    Mozna. Nie twierdze, ze nie.