    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 16 Sep 2014 10:12:06 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Właśnie tak bym się zwolnił z kasy fiskalnej

    On Tue, 16 Sep 2014, pueblo wrote:

    > Witaj Piotrek, 16 wrz 2014 w news:5417db1d$0$2244$65785112

    > Zwróć uwagę, że w wyroku jest informacja:
    > "...Do zgłoszenia skarżąca dołączyła umowę darowizny i dowód wpłaty przez
    > _nią samą_ na jej rachunek bankowy w Banku..."

    Prawdę powiedziawszy, tego wymaga ustawa o podatku od spadków i darowizn.
    Sprawdź, jak sugerował Piotrek.
    Wymóg w tej ustawie jest INNY.

    > Ja proponuje wpłatę, ale jako nadawcę wpisanie danych klienta, a nie
    > usługodawcy - czyli defacto wykonanie przelewu za klienta, któremu się
    > nie chce, nie może, woli postać w innej kolejce...

    A pełnomocnictwo, legalne, podpisane, Ci da?
    (pomijam fakt, że wymóg z ustawy o VAT dotyczy "zapłaty", więc przyjęcie
    przez samego siebie IMO stanowi albo tę zapłatę właśnie jak chyba Liwiusz
    już napisał, albo "próbę obejścia" art.108 KC, to jest właśnie owo miejsce
    w którym ustawy o podatku VAT i od darowizn się różnią).

    > Przecież na poczcie
    > nie trzeba się legitymować przy wpłacie gotówki na jakiekolwiek konto
    > - tylko wypełnić przekaz, nieprawdaż?

    Prawdaż.
    Bo poczta nie widzi problemu dla siebie ani dla odbiorcy.
    W myśl zasady "volenti non fit iniuria", jak płacący chce, niech płaci,
    jak chce, niech wypełnia.
    Dowód wpłaty jest dokumentem wg definicji z Kodeksu Karnego, nieprawdaż?

    pzdr, Gotfryd