eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWniesienie środka trwałego do spółki i kwestia składki zdrowotnej › Re: Wniesienie środka trwałego do spółki i kwestia składki zdrowotnej
  • Data: 2008-09-08 15:04:04
    Temat: Re: Wniesienie środka trwałego do spółki i kwestia składki zdrowotnej
    Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Wrz, 16:36, "arkady" <a...@w...poczta.onet.pl> wrote:

    > 2. Kwestia składki zdrowotnej.. przeczytałem w PIT że nie stanowi ona
    > kosztu. Ale jeżeli dobrze doczytałem to zapis taki jest tyllko w ustawie PIT
    > (czy chodzi tu o składki tylko podatnika natomiast składka zdrowotna
    > pracowników są kosztem) natomiast w CIT nie ma (a więc składki dla
    > pracowników są kosztem?)

    Male pomieszanie - skladka zdrowotna nie jest kosztem gdyz jest
    odliczalna od podatku.
    Ale odliczasz od podatku osoby A skladke osoby A.
    Wiec jesli firma B wyplaca osobie A wynagrodzenie w wysokosci X, to
    dla firmy A
    kosztem jest X, natomiast dla osoby A jej zdrowotne(potracone z kwoty
    X przez B)
    pomniejsza jej podatek(rowniez potracony z kwoty X przez B).
    W przypadku przedsiebiorcow jest tak samo, tylko ze sie samemu sobie
    potraca skladke
    zdrowotna z podatku, bo nie ma "zewnetrznego" platnika