    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 13 Nov 2014 22:28:35 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wsadzają nas na 10 latek

    On Thu, 13 Nov 2014, noname wrote:

    > "Okres przedawnienia zobowiązań podatkowych wydłuży się do 10 lat?"
    > link:
    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/834715,okres
    -przedawnienia-zobowiazan-podatkowych-wydluzy-sie-do
    -10-lat.html
    > lub na niewygodne.info.pl jak kto lubi
    >
    > czyli jak rozumiem 11 ,prawie 12, jeżeli to oznacza trzymanie ksiąg (bo niby
    > czego innego) wg. starych zasad (od końca roku złożenia rozliczenia..)

    Hm... chyba teza, że państwo polskie jest chore, jest całkiem akceptowalna
    i sądzę że podzielana przez sporą część obecnych.
    I usiłuje się leczyć (samo) metodą "samo przejdzie" wspieraną
    łykaniem środków przeciwbólowych.

    Przecież skoro 5-letni okres nie wystarcza, to jest oczywiste,
    że mechanizm kontroli jest NIEWYDOLNY.
    Może trzeba coś zrobić, żeby było MNIEJ do kontrolowania,
    a nie WIĘCEJ do kontrolowania, bo na końcu tej drogi jest
    powymieranie podatników ;>
    IMVHO, ze 3 lata powinny wystarczyć, niechby zostało
    te 5, ale powinien istnieć mechanizm zapobiegający "hodowaniu
    odsetek" w postaci ich wstrzymania i dewaluacji kwoty
    po 3 roku.

    <OT>
    Z rana słuchałem co tam w wiadomościach zapodają, i w sumie
    po eferze z posłami wirtualnie jeżdżacymi na drugi koniec
    Europy, tudzież zapodaniu listy "środków zapobiegawczych"
    wyglądających na wygenerowanie kilkunastu etatów i biurokracji,
    zastanowiło mnie, dlaczego nikogo nie zastanawia taki
    drobiazg, jak KOSZT aż takiego rozwiązania.

    Pomijam inną ciekawostkę - jakby naprawdę pojechali tymi
    autami (razem z żonami, co stanowi przyczynek do rozważań
    o "osobistym korzystaniu" ze służbowego pojazdu :D)
    to... to *NIKT* by się nie czepiał!
    "Normalka".
    </OT>

    pzdr, Gotfryd