    From: "seba" <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wspolne rozliczanie
    Date: Tue, 17 Jan 2006 11:45:37 +0100

    Witam
    Chodzi mi o progową forme rozliczania ponieważ pracuję dla byłego pracodawcy
    i nie moge się rozliczać liniowo.

    Sytuacja wygląda tak przykład:
    zarobię w ciągu roku około 60tys i od wszystkiego co będzie ponad próg
    zapłacę 30% podatku
    który i tak sobie odzyskam w rozliczeniu rocznym bo zona nie pracuje i razem
    nie wpadniemy w wyższy próg.

    Czy nie mogę takiego faktu uwzględnić w ciągu roku i płacić podatku 19% az
    do momentu uzyskania dochodu który nie przekroczy progu przy wspólnym
    rozliczeniu?

    Podczas pracy na umowę o prace robiłem tak że składałem pracodawcy
    oświadczenie typu
    "moja żona nie pracuje i przy wspołnym rozliczeniu nie wpadniemy w próg
    podatkowy więc proszę potrącać mi zaliczkę na podatek w wysokości 19%"

    Seba