  • 1. Data: 2006-01-17 09:14:24
    Temat: Wspolne rozliczanie
    Od: "seba" <s...@g...com>

    Witam

    Prowadzę działalność gospodarczą i ponieważ moje dochody przekraczają I próg
    podatkowy a żona nie osiąga żadnych dochodów chciałbym się rozliczać z nią
    wspólnie.

    tz słyszałem że jest możliwość płacenie stawki 19% przez cały rok tylko
    trzeba złożyć pisemko w US

    Proszę o informacje do kiedy takie pisemko i jak ono ma wyglądać ?

    Bo niestety do US próbuje się dodzwonić od 2 dni :-)

    z góry dziękuje

    Seba

  • 2. Data: 2006-01-17 10:22:25
    Temat: Re: Wspolne rozliczanie
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "seba" <s...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Proszę o informacje do kiedy takie pisemko i jak ono ma wyglądać ?
    >
    > Bo niestety do US próbuje się dodzwonić od 2 dni :-)

    Pismo należy złożyć do 20 stycznia i wystarczy napisać, że wybieram
    liniową formę opodatkowania. Podać swoje dane, koniecznie NIP i podpisać się
    / najlepiej w 2 egzeplarzach, by na 1 poświadczyli przyjęcia pisma i
    zachować kopię w aktach/.
    Rozliczając się w ten sposób nie można korzystać z żadnych ulg ani rozliczać
    się wspólnie, ale i tak opłaci się.

  • 3. Data: 2006-01-17 10:45:37
    Od: "seba" <s...@g...com>

    Witam
    Chodzi mi o progową forme rozliczania ponieważ pracuję dla byłego pracodawcy
    i nie moge się rozliczać liniowo.

    Sytuacja wygląda tak przykład:
    zarobię w ciągu roku około 60tys i od wszystkiego co będzie ponad próg
    zapłacę 30% podatku
    który i tak sobie odzyskam w rozliczeniu rocznym bo zona nie pracuje i razem
    nie wpadniemy w wyższy próg.

    Czy nie mogę takiego faktu uwzględnić w ciągu roku i płacić podatku 19% az
    do momentu uzyskania dochodu który nie przekroczy progu przy wspólnym
    rozliczeniu?

    Podczas pracy na umowę o prace robiłem tak że składałem pracodawcy
    oświadczenie typu
    "moja żona nie pracuje i przy wspołnym rozliczeniu nie wpadniemy w próg
    podatkowy więc proszę potrącać mi zaliczkę na podatek w wysokości 19%"

    Seba

  • 4. Data: 2006-01-17 11:08:38
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

> [...]
    > "moja żona nie pracuje i przy wspołnym rozliczeniu nie wpadniemy w próg
    > podatkowy więc proszę potrącać mi zaliczkę na podatek w wysokości 19%"

    Wybór opodatkowania jest jeden raz do roku i w trakcie nie można zmieniać.
    Jeśli wspólne opodatkowanie wystarczy, by nie załapać się do wyższej skali
    podatkowej, to nie ma sensu liniowy podatek.

  • 5. Data: 2006-01-17 11:40:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mgma wrote:
    > Wybór opodatkowania jest jeden raz do roku i w trakcie nie można
    > zmieniać. Jeśli wspólne opodatkowanie wystarczy, by nie załapać się
    > do wyższej skali podatkowej, to nie ma sensu liniowy podatek.

    Widzę, że mgma nie wie o co chodzi :-)

    http://tiny.pl/xbnk

    Przeczytaj cały wątek.

  • 6. Data: 2006-01-17 11:44:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:
    > http://tiny.pl/xbnk
    >
    > Przeczytaj cały wątek.

    A teraz widzę nawet, że to chyba Ty właśnie wtedy pytałeś.
    Nawet nie doczytałeś wtedy tego wątku.
    Wstydź się.

  • 7. Data: 2006-01-17 11:58:47
    Od: "seba" <s...@g...com>

    Dzięki za odpowiedz.

    Całkowicie zapomniałem o tamtym wątku.

    Pozdawiam
    Seba

  • 8. Data: 2006-01-17 19:49:02
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "mgma" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Wybór opodatkowania jest jeden raz do roku i w trakcie nie można zmieniać.

    Abstrahujac od zwizku tej odpowiedzi z pytaniem... - to czy chcac "na
    szybkiego" wrocic z liniowego do progressiva nie wystarczy machnac jakiejs
    drobnej uslugi dla bylego pracodawcy???

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2006-01-17 21:45:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jan 2006, SDD wrote:

    > Abstrahujac od zwizku tej odpowiedzi z pytaniem... - to czy chcac "na
    > szybkiego" wrocic z liniowego do progressiva nie wystarczy machnac jakiejs
    > drobnej uslugi dla bylego pracodawcy???

    ...ale straconych praw (np. do wspólnego rozliczania z małżonkiem)
    już się nie odzyska!
    W ustawie jest że jak "podatnik wybrał" to mu nie przysługuje,
    czy się następnie tak rozliczał czy nie pozostaje bez znaczenia :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)