  • Data: 2003-05-07 07:50:22
    Temat: Re: Wszyscy prowadzacy dzialalnosc gosp. do CIT???
    Od: "ak" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hmm, to ja chyba naiwny jestem, moje rozumienie tego wywiadu było takie,
    "...chcemy aby 19% jedna stawka tzw. podatku CIT objęła nie tylko podmioty
    prawne ale także osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, mamy
    nadzieję że zaoszczędzone w ten sposób pieniądze podatnicy wykorzystają na
    inwestycje co powinno sprzyjać rozwojowi gospodarczemu...". Ale z tego co
    mówicie to mój nastrój hurraoptymizmu się nieco schłodził :(

    Ktoś pytał jaka to może być korzyść żeby zamiast PIT był CIT (chociaż
    dokładnie pamiętam że w TV gość w tym momencie mówił tzw. CIT w znaczeniu
    jakoby stawka a nie inne przepisy, tak ja zrozumiałem). To ja powiem tak,
    hipotetyczny podatnik płaci 40% podatku z osobistej działalności
    gospodarczej, czy nie byłoby lepiej płacić 19% zakładając że nie spowoduje
    to przejścia na pełną księgowość oraz innych pułapek typu "dywidenda"??? Ja
    na razie rozpatruję to w takim kontekście.

    pozdrawiam, AK