  • 21. Data: 2003-05-09 10:20:07
    Temat: Re: Wszyscy prowadzacy dzialalnosc gosp. do CIT???
    Od: k...@w...pl

    > On Fri, 9 May 2003, Andrzej Kłos wrote:
    > [...]
    >
    > Acha. No to mamy śladowy spadek opodatkowania "wypłaty z zysku"
    > dla CIT (o 1,01%, z 35,4% do 34,39%) - dobrze liczę ?
    > Dla 1-os. DG 34,39% podatku może nie zawsze być rewelacją :],
    > tylko najbogatsi którzy płacili podatki wyjdą na plus.
    > Oczywiście zakupy inwestycyjne wychodzą na plus wszystkim.
    > Piszę o własnych dywagacjach nt. "o co podejrzewam ministra",
    > oczywiście :)

    A moze ktos sie orientuje czy w nowych "pomyslach" naszego "wspanialego"
    ministra jest cos na temat ryczaltu ? Czy moze juz nie bedzie takiej formy
    opodatkowania dla DG...

  • 22. Data: 2003-05-09 10:34:48
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 03-05-09 12:20, Użytkownik k...@w...pl napisał:
    > A moze ktos sie orientuje czy w nowych "pomyslach" naszego "wspanialego"
    > ministra jest cos na temat ryczaltu ? Czy moze juz nie bedzie takiej formy
    > opodatkowania dla DG...

    z tego co mi gdzieś mignęło, to K. jak najbardziej popiera ryczałt i
    chce jeszcze bardziej rozszerzyć jego zakres (mniej wyłączeń, więcej
    stawek -- oby nie podwyżka stawek). <moje> Dla budżetu czysty zysk, jak
    dawniejszymi czasy podatek obrotowy, a obecnie VAT (chyba). Poza tym
    budżet musi z czegoś żyć, jeżeli PIT i CIT dla samorządu to ryczałt do
    wspólnego wora </moje>

    andy_nek

  • 23. Data: 2003-05-09 10:44:54
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Dnia 03-05-09 10:57, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    > Oczywiście zakupy inwestycyjne wychodzą na plus wszystkim.
    > Piszę o własnych dywagacjach nt. "o co podejrzewam ministra",

    nie jarzę

    przy CIT 19% i dywidendzie 15% podatek byłby
    (100 - 19%) - 15% == 31,15%

    przy CIT 19% i dywidendzie 19% podatek będzie
    (100 - 19%) - 19% == 34,39%

    cały czas myślę o tych, co muszą przejść z PIT na CIT+dywidenda

    andy_nek

  • 24. Data: 2003-05-09 16:55:29
    Od: "Jacek" <c...@p...onet.pl>

    Andrzej Kłos chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > cały czas myślę o tych, co muszą przejść z PIT na CIT+dywidenda

    A dlaczego dywidenda? Jak jest CIT to "firma" płaci od dochodu,a
    właściciela trzeba potraktować jak pracownika,czyli podatek osobisty w/g
    PIT.
    Wziął "wypłatę" na cele osobiste,to niech płaci jak każdy przykładny
    obywatel-:)))

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 25. Data: 2003-05-09 17:44:44
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > PIT.
    > Wziął "wypłatę" na cele osobiste,to niech płaci jak każdy przykładny

    Jak weżmie wypłatę, to zrobi firmie (właścicielowi) koszt
    zatem bedzie mniejszy dochód do oCITowania. ;-))

    BAH
    PS.
    Chętnie wypłacę sobie
    na tych "zasadach" świadczenie urlopowe. ;-)

  • 26. Data: 2003-05-09 18:34:08
    Od: "Jacek" <c...@p...onet.pl>

    BAH chwycił(a) pióro i napisał(a):

    > Jak weżmie wypłatę, to zrobi firmie (właścicielowi) koszt
    > zatem bedzie mniejszy dochód do oCITowania. ;-))

    Fakt,cholera przegapiłem.E, to chyba Kołodko tego nie przepuści-:)))

    A tak na poważnie-to jak to z tym CIT-em ma być?
    Wypłata nie pasuje,dywidenda to przecież od kapitału a nie od dochodu
    firmy czy OF.
    Chyba jednak CIT od firmy i PIT od człowieka.
    Zamotał ten gł.... okropnie.

  • 27. Data: 2003-05-10 21:57:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 May 2003, Jacek wrote:

    >+ Andrzej Kłos chwycił(a) pióro i napisał(a):
    >+ > cały czas myślę o tych, co muszą przejść z PIT na CIT+dywidenda
    >+
    >+ A dlaczego dywidenda? Jak jest CIT to "firma" płaci od dochodu,

    Owszem. Bez związku IMHO z ponizszym:

    >+ a właściciela trzeba potraktować jak pracownika,

    A dlaczego nie jako właściciela (tak jak np. sp.z o.o. czy S.A. ?)

    [...]
    >+ Wziął "wypłatę" na cele osobiste,to niech płaci jak każdy
    >+ przykładny obywatel-:)))

    znaczy - proponujesz żeby udziałowcy i akcjonariusze również
    tak płacili ? CIT+PIT ?
    Chyba cię p.min.K posłucha :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 28. Data: 2003-05-10 22:00:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 May 2003, Jacek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > Jak weżmie wypłatę, to zrobi firmie (właścicielowi) koszt
    >+ > zatem bedzie mniejszy dochód do oCITowania. ;-))

    A może nie :)
    [...]
    >+ A tak na poważnie-to jak to z tym CIT-em ma być?
    >+ Wypłata nie pasuje,dywidenda to przecież od kapitału a nie
    >+ od dochodu firmy

    Nie ? Znaczy - jaki podatek płacą akcjonariusze S.A. i udziałowcy
    sp.z o.o. kiedy kasują udział w zysku, o ile taki ma miejsce ??
    Jakoś tak myślałem że dywidenda mu na imię, ale mogę się
    mylić :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 29. Data: 2003-05-10 22:12:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ nie jarzę
    >+
    >+ przy CIT 19% i dywidendzie 15% podatek byłby

    Nie, bo dywidenda 15% była przy CIT 24% :)

    >+ przy CIT 19% i dywidendzie 19% podatek będzie
    >+ (100 - 19%) - 19% == 34,39%

    No to się zgadzamy :), może za wyjątkiem właściwości prawnej (tj.
    "użycia w sposób powszechnie rozumiany") operatora "==" :)

    >+ cały czas myślę o tych, co muszą przejść z PIT na CIT+dywidenda

    Porównywałem CIT+dywidenda sprzed ostatniego pomysłu ministra
    do wersji "aktualnie dywagowanej". Oczywiście pod kątem jak
    wyżej (czyli rozważania czy *czasem* pomysł p. ministra nie
    zmierza do operacji CIT+dywidenda).
    Oczywiście może być gorzej, czyli CIT+PIT :> - ale mam nadzieję
    że wtedy TK może wykazać że coś jest nie tak (2* podatek dochodowy).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 30. Data: 2003-05-10 22:36:03
    Od: "Jacek" <c...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news chwycił(a) pióro i napisał(a):
> [...]
    > sp.z o.o. kiedy kasują udział w zysku, o ile taki ma miejsce ??
    > Jakoś tak myślałem że dywidenda mu na imię, ale mogę się

    Nie mylisz się-dywidenda się toto zwie,ale jest to "wypłata" od
    zakupionych udziałów czyli od kapitału jaki wkładasz w spółkę.
    A Ty prowadzący DG jako OF jaki włożyłeś w nią kapitał? Czasami samemu
    się nie wie.