    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wybór biura rachunkowego
    Date: Tue, 17 Mar 2015 20:13:26 +0100

    Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:me8veo$vf4$1@node1.news.atman.pl...

    > To ja bym omijał takie biura.

    To chyba musiałbyś omijac wszystkie

    Czy to będzie "marna" KPiR czy
    > "prestiżowa" KH, to problem jest w przepisach, a nie w wypełnianiu
    > tabelek.

    Prowadziłem do niedawna oddział zagranicznemu przedsiębiorcy
    i nie było chętnych do prowadzenia KH poniżej 800zł -
    pełny przekrój czynności. Dodatkowo jak każda działalność miała swoje
    niuanse,
    które rozstrzygać trzeba było na poziomie interpretacji.
    Na podobnym poziomie skomplikowania (w sensie typów operacji)
    oddałbym swoją KPiR do biura
    (bo z zatrudnionymi sobie nie radzę) i tu bez problemu do 350 PLN.

    Przepisy mamy ponoć najbardziej skomplikowane w Europie, do
    > tego potrzeba dobrego fachowca. A jak człowiek jest dobry w tej
    > dziedzinie, to ograniczy się tylko do wklepywania danych?

    To tak nie działa. Każdy fachowiec pytany o cokolwiek istotnego
    innego niż standardowe "wklepywanie" musi zajrzeć
    do przepisów i je przestudiować pod kątem danego przypadku.
    Ocenić go można po wnioskach do jakich dojdzie.
    Istota przerobu w biurze rachunkowym, to jednak wklepywanie.