    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wykonanie dzieła dla firmy z UE
    Date: Thu, 28 Jun 2007 18:49:59 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 28 Jun 2007 15:53:01 +0100, nijou napisał(a):

    > Hah, to będzie "tricky". Czy zdarzyło Ci się może gdzieś taki wzór
    > widzieć w Sieci?

    Nie, ale to chyba nie problem. Dodam że jeżeli zamawiającemu nie
    przeszkadza, umowa może być tylko po polsku. Być może też warta
    rozważenia by była umowa po angielsku, z tłumaczeniem (nie wiem czy
    konieczne jest przysięgłe).

    > Pytanie, na jakich zasadach ten rachunek wystawić - angielskich,
    > polskich? W PL jest 50% kosztów uzyskania przychodu przy umowie z
    > przekazaniem praw, nie wiem jak w Anglii.

    Dochód rozliczasz w Polsce, więc dotyczy cię polskie przepisy
    podatkowe.

    > Co do reszty, wszystko rozumiem i dziękuję serdecznie za odpowiedź.

    A i o 2 rzeczach zapomniałem:

    1. powyższe punkty biorą pod uwagę sytuację kiedy nie wpadasz w VAT,
    jeżeli musisz rozliczyć VAT od w/w umowy, procedura jest prawdopodobnie
    trochę inna.
    2. wszystko co napisałem traktuj jako wskazówkę a nie jako dokładną
    instrukcję, nie chciałbym mieć na sumieniu twoich pieniędzy jakby się
    okazało że się w którymś punkcie myliłem :).

    p. m.