    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wykonanie dzieła dla firmy z UE
    Date: Fri, 29 Jun 2007 12:32:29 +0200

    Dnia 29-06-2007 o 12:22:49 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Oświadczenie to wg. mnie można w razie czego sobie wsadzić (tutaj
    > każdy sobie wpisuje co mu przyszło na myśl). Myślisz że w razie czego
    > kontrahent będzie przylatywał do PL zeznawać że była umowa?

    Pytanie do czego ma być potrzebna ta umowa?
    Bo jeśli do celów podatkowych, to jedynym celem jej spisywania jaki widzę,
    jest uznanie 50% KUP zamiast 20%. Ale do tego wystarczy, jesli na rachunku
    znajdzie się odpowiednia adnotacja za co to rachunek + ew. kilka zdań
    opisu. I jeśli jeszcze do tego się dopnie własne oświaedczenie,
    a kaska przyjdzie na konto pieknie opisanym przelewem, całość
    zosanie zadeklarowana a podatek opłacony,
    to piłeczka będzie po stronie US a nie pytającego.

    Trochę tak jak z wysyłaniem pitów poleconym - nie wiadomo co było w środku,
    ale domniemywa się że coś było.

    > Myślę że KUP na rachunku nie zaszkodzi, z tym że oczywiście
    > rachunek musi się różnić od wystawianego dla Polaka tym, że do zapłaty ma
    > być brutto a nie netto.

    Dokładnie