    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wynajęcie mieszkania - jak to jest?
    Date: Thu, 29 Jan 2004 11:48:31 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0401290953100.-34866647@k6-2.port
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > "hak" pozwalający na mocny p. zaczepienia - pytający twierdził
    > że (zapłacił i przeczytał :)) był zadowolony. Mi się treść
    > przepisu nie podoba i jak najbardziej się zgadzam że
    > zapisano co zapisano: właściciel ponosi koszt np. wody - no to
    > jeśli KTOŚ mu za ową wodę płaci to to JEST jego przychód.

    > Tak chciałeś napisać - czy na odwrót ? :)
    > Mi się zdaje że powinno być zapisane odwrotnie: że koszty ponosi
    > najemca. Albo wręcz nie napisane nic.
    > Tyle, że owe koszty powinien RZECZYWIŚCIE ponosić NA SIEBIE ów
    > najemca ! - czyli pozawierać umowy na gaz, prąd, telefon...

    Tak, ale sam wiesz ile z tym zamieszania. Do tego nie wszystkie instytucje
    (elektrownie itd.) się na to godzą. Czasami jest z tym więcej kłopotu, niż
    cały interes jest warty, stąd ten pomysł jest mało praktyczny.
    Jeśli jednak koszty ponosi wynajmujący, czyli nie obciąża nimi najemcy, czli
    nie jest to jego przychód, od którego należy zapłacić podatek.
    Inna sprawa, że takie podejście oznacza najczęsciej co innego w spisanej
    umowie, a co innego w rzeczywistości. Bo jaki wynajmujący będzie płacił za
    telefony najemcy?

    Pzdr,
    BaLab