    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wynajęcie mieszkania - jak to jest?
    Date: Thu, 29 Jan 2004 15:02:25 +0100

    On Thu, 29 Jan 2004, Andrzej Kobylinski wrote:
    [...]
    >+ A zatem przy czynszu miesiecznym 1000 zarabiam rocznie
    >+ 12000 zl, a efektywna stopa procentowa placonego przeze mnie
    >+ podatku wynosi:
    >+ (9700 / 12000) * 100% = 80,8%

    Wychodzi że taniej byłoby zapłacić "od nieudokumentowanych
    dochodów" :[ ! (75%) Nie da się tego jakoś tak "obrócić" ? ;(

    >+ Ciesze sie, ze rachunki nie wynosily 6000 zl, bo musial bym
    >+ zaplacic podatek w wysokosci wyzszej, niz 100%.

    Przyznam że artykuły w prasie ostrzegające przed takimi
    przypadkami były a i na grupie co niecośmy podyskutowali.
    No i przez lata całe "przydzielenie ryczałtu" podatnikom
    którzy zapomnieli złożyć informację o wyborze KPiR było
    metodą na podreperowanie Skarbu - takich dziedzin
    w których dochód jest małą cześcią obrotu parę jest.
    A jak działalność przynosi straty - to ryczałt TEŻ
    się należy !

    >+ Czy znacie piekniejszy kraj, niz Polska?

    Ostrożnie: w USA to podobno zawał po otrzymaniu wezwania
    do ichniejszego US jest na porządku dziennym.
    Co prawda chyba TAKICH przepisów jak my nie mają :]
    Za to mają lepsze środki techniczne do przygotowania
    "danych[1] dla podatnika", sądząc z opisów tu i ówdzie
    widzianych :>
    Jakoś nie słyszałem żeby w .pl US ścigał kogoś za
    pilnowanie dziecka sąsiadca - a podobnoż tam się to
    zdarza ("wszystko za co ktoś MÓGŁBY skasować pieniądze
    to jest praca podlegająca opodatkowaniu"), należy
    wezwać agencję trudniącą się opieką nad dziećmi... !
    [1] znaczy: "pułapki" !

    Cóż, mało pomożemy: fakt że któraś Szwedzka pisarka
    zapłaciła kilka lat temu 102% podatku od nagrody pocieszeniem
    nie jest :(
    Napisz jak się skończyło... !

    pozdrowienia, Gotfryd