  • 11. Data: 2002-09-18 21:52:39
    Temat: Re: Wynajęcie mieszkania na firmę.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Sep 2002, Adamski wrote:
    [...do Maddy...]
    >+ > W momencie kiedy jest tam prowadzona działalnośc gosp. lokal traci
    >+ > charakter mieszkalny.
    >+ > Liczy sie stan faktyczny - nikt w nim nie mieszka a jest firma - nie ma
    >+ > charakteru mieszkalnego.
    >+ > Charakter lokalu zalezy od tego "co w nim siedzi" - sam z siebie jest
    >+ > "bezpłciowy".
    [...priv cut...]
    >+ A wracajac do tematu wydaje mi sie ze o charaktererze lokalu swiadczy KOB? A
    >+ nie przeznaczenie. Moze nie mam racji, ale moze mam.

    ZASTRZEŻENIE: dywaguję z głowy bo nie mam czasu i zdrowia
    przeglądać przepisów, można krzyczeć :) (na mnie)
    DYWAGACJA:
    Nie wiem jak tam z racją i lokalami :) ale tak z miesiąc temu
    widziałem gdzieś wyrok (wydany "wysoko" - NSA II inst. czy SN)
    dotyczący gruntów. Powołując się na niedawny zapis w ustawie
    (AFAIK ostatnio coś zmieniano ! - pamiętam że w GP widziałem
    coś że może już być grunt ronly poniżej 1 ha itp) - sąd stwierdził
    że literalnie ważne jest, że dany teren był *sklasyfikowany*
    jako rolny i nieważne że tam rosły drzewka (bądź też było
    dokładnie na odwrót, ach ta skleroza ! :]) - podatek należał
    się "od klasyfikacji". A ew. pretensje - do tego co źle
    klasyfikował :>
    Pytanie: kto określa "charakter lokalu"....
    ZASTRZEŻENIE:
    Ostatnio coraz częściej widać zapisy "używany do..." zamiast
    "będący", "<przymiotnik>" itp. - choćby oleje napędowe :)
    (ważne staje się *zastosowanie* a nie klasyfikacja).
    Możliwe że co do lokalu napisano "służący do celów..." - wtedy
    całą powyższą treść można potraktować SHIFT-DELETE :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2002-09-19 08:36:47
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Tez z pamieci ale jestem prawie pewien ze jest napisane "o charakterze"

    Adam