  • Date: Mon, 05 Dec 2005 22:49:55 +0100
    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wynajem łącza internetowego

    Marcin napisał(a):
    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Jak już wspomniałem osoba ta jest osobą fizyczną.
    > W myśl ustawy o prawie telekomunikacyjnym (Art10,pkt.1)
    > działalność telekomunikacyjna jest działalnością gospodarczą.

    ALe DG, w szczególności przedsiebiorcą telekomunikacyjnym, może być
    osoba fizyczna.

    > Czyli mam rozumieć, że w takim wypadku zostanie oskarżony
    > o nielegalną działalność gospodarczą?
    >
    > Czy na pewno w przypadku umowy najmu można mówić
    > o odpłatnym świadczeniu usług?

    Przede wszystkim nie można wynająć usługi. Stąd nie ma mowy o czynszu
    czy wynajmie.

    > Nawet wtedy jeśli wartość pobieranego czynszu od najemcy
    > jest mniejsza od kwoty jaką właściciel łącza będzie musiał za
    > nie zapłacić dla TPSA?

    Nigdzie w PT nie jest napisane, że świadczenie usług telekomunikacyjnych
    ma przynosić zysk ;-) DG też na dobrą sprawę nie musi przynosić zysku.
    Ma dawać przychody.

    W krótkich żołnierskich słowach - pragnę przestrzec przed taką formą.

    M.