  • 1. Data: 2006-11-17 10:26:49
    Temat: Wynajem za czynsz
    Od: r...@p...onet.pl

    Witam. Mam mały problem. Chcę wynając mieszkanie spółdzielcze.
    Jakie mam obowiązki tzn. gdzie zgłosic? co fisusem? Co muszę jeszcze
    zrobić aby wszystko było zgodnie z prawem. Dzieki

  • 2. Data: 2006-11-17 20:18:09
    Temat: Re: Wynajem za czynsz
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    Nigdzie mie musisz zgłaszać.
    Płać 8.5% podatku
    a na końcu roku wypełnij PIT-28

  • 3. Data: 2006-11-17 22:09:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Nov 2006, Wojciech Kozlowski wrote:

    > Nigdzie mie musisz zgłaszać.
    > Płać 8.5% podatku

    Dla porządku: oprócz ryczałtu może wybrać zasady
    ogólne. W razie większego remontu moze się opłacić.
    Tyle że wtedy PIT-5 częściej...

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-11-18 01:07:07
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:455e0a25$0$17970$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > Nigdzie mie musisz zgłaszać.
    > Płać 8.5% podatku
    > a na końcu roku wypełnij PIT-28

    ??? A nie trzeba czasem w urzędzie skarbowym zgłosić chęci opodatkowania
    ryczałtem?
    Joanna
    http://www.jduszczynska.republika.pl/

  • 5. Data: 2006-11-18 08:05:48
    Od: r...@p...onet.pl

    Dzieki za pomoc. Ale mam jeszcze jedna prosbe. Nie sprecyzowałem
    wczesniej ale chodzi mi o to ze wynajmuje mieszkanie za czynsz i nie
    mam z tego korzysci pienieżnych do mojej kieszeni nic nie wpływa. I
    co w takim wypadku? Po co mam robic rozliczenie skoro nie ma podstawy
    do opodatkowania? Ale z drugiej strony wszyscy wiemy jak jest w naszym
    kraju a nie chciałbym miec za kilka lat kłoptów z tego powodu. I czy
    musze jeszcze gdzies zgłosic fakt wynajmowania mieszkania?Dz

  • 6. Data: 2006-11-18 10:23:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Nov 2006, r...@p...onet.pl wrote:

    > wczesniej ale chodzi mi o to ze wynajmuje mieszkanie za czynsz i nie
    > mam z tego korzysci pienieżnych do mojej kieszeni nic nie wpływa. I
    > co w takim wypadku?

    "Każdy odpowiada za siebie" :)
    Archiwum ze słowem kluczowym:
    http://groups.google.pl/groups/search?hl=pl&num=100&
    q=group%3A*.podatki+nieodp%C5%82atne

    > Po co mam robic rozliczenie skoro nie ma podstawy
    > do opodatkowania?

    A nie ma? :)

    > Ale z drugiej strony wszyscy wiemy jak jest w naszym kraju

    Otóż to :(

    > I czy
    > musze jeszcze gdzies zgłosic fakt wynajmowania mieszkania?

    Istnieją i nie są uchylone przepisu o zameldowaniu.
    Z opisów wynika iż można dostać mandat (za niedopełnienie obowiązku)
    ale że nikt nie ściga... Ale to grupa .prawo :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-11-18 10:39:43
    Od: r...@p...onet.pl

    > A nie ma? :
    Tzn. sprecyzuje jeszcze dokładniej. Chce wynająć mieszkanie za
    opłacanie przez lokatora czynszu czyli do mojej kieszeni nie wchodzi
    nawet grosik. To z czego mam się rozliczyc skoro nie mam od czego
    zapłacić podatku? Pare lat wstecz w US podbijali umowe o "wynajęciu
    za czynsz" ale teraz przepisy sie zmieniły i panie za okienkiem nie
    robią juz tego co więcej nie za bardzo wiedzą co zrobić. Pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-11-18 10:43:58
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-11-2006 o 11:39:43 <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > za czynsz" ale teraz przepisy sie zmieniły i panie za okienkiem nie
    > robią juz tego co więcej nie za bardzo wiedzą co zrobić. Pozdrawiam

    Zakłądasz KPiR, wpisujesz przychód A, koszty A wychodzi 0 więc podatek 0.
    Na ryczłcie będziesz musiał zapłacić 8,5% z A,
    bez dokumentowania będzie do 720 stawek dziennych za brak ksiąg
    + oszacowany zaległy podatek(od podstawy zapewne A + kilkaset złotych)
    + odsetki.

  • 9. Data: 2006-11-19 21:20:28
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > bez dokumentowania będzie do 720 stawek dziennych za brak ksiąg
    > + oszacowany zaległy podatek(od podstawy zapewne A + kilkaset
    > złotych) + odsetki.

    Jeszcze zapomniałeś o karze śmierci na koniec :-)

    Rany, czemu ludziom sprawia taką frajdę jakieś takie "straszenie"
    innych. Czy to już efekty nadmiaru scen przemocy w Teleranku?
    :-)))

    marekz