  • 1. Data: 2006-11-16 23:02:02
    Temat: dg a kasa fiskalna
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Witam
    Prowadzę DG od kilku lat.
    Prawie wszystkie faktury które wystawiam są na firmy i instytucje.
    Powiedzmy, że ok 4 tys zł - 3, 4 faktury są wystawiane na osoby fizyczne nie
    prowadzące dg.
    Sprzedaży nie udokumentowanej fakturami nie prowadzę.
    Kasy fiskalnej nie posiadam.
    Mam nadzieję, że to jest poprawne, bo kasę mam mieć jeżeli prowadzę sprzedaż
    dla osób prywatnych...

    A jeżeli wszystko co bym sprzedawał prywatnym byłoby sprzedawane na fakturę?
    Czy wtedy muszę mieć kasę fiskalną?

    Albo inaczej. Od kiedy taką kasę muszę mieć, jeżeli 90% dochodu to dochód ze
    sprzedaży dla firm a tylko 10% może być dla osób prywatnych (niekoniecznie
    faktury - planuję sprzedaż na allegro).

    Z góry dziękuję za odpowiedzi

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2006-11-17 07:04:59
    Temat: Re: dg a kasa fiskalna
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ejiqm1$8a4$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A jeżeli wszystko co bym sprzedawał prywatnym byłoby sprzedawane na
    > fakturę? Czy wtedy muszę mieć kasę fiskalną?

    fakturowanie nie zwalnia od posiadania kasy fisklanej na w sprtzedaży dla
    os.fiz bez DG.

    > Albo inaczej. Od kiedy taką kasę muszę mieć, jeżeli 90% dochodu to dochód
    > ze sprzedaży dla firm a tylko 10% może być dla osób prywatnych
    > (niekoniecznie faktury - planuję sprzedaż na allegro).

    Zależy jaka kwotę stanowi to 10% i co sprzedajesz:)
    http://www.vat.pl/kasy-fiskalne/index.php

    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2006-11-17 08:41:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Nov 2006, pawelj wrote:

    > sprzedaży dla firm a tylko 10% może być dla osób prywatnych

    wKF: firmy to również w większości "osoby prywatne" (tak
    fizyczne jak prawne), firm państwowych tak dużo nie zostało.
    Wiem, brakuje dobrego słowa na "osoby fizyczne nie prowadzące
    DG oraz rolników ryczałtowych" :) może ma ktoś dobrą propozycję?

    > (niekoniecznie
    > faktury - planuję sprzedaż na allegro).

    W sumie o to mi szło.
    Faktury przecież się z allegro nie wykluczają.
    Inna rzecz, że *niemal* nie wpływają na obowiązek posiadania
    kasy (jest jeszcze to zwolnienie "do 50 *usług*"?)
    Pytania na które nie dałeś odpowiedzi to jak Ania pisze
    (czyli *co* sprzedajesz) oraz formy płatności.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-11-17 09:46:01
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Wiem, brakuje dobrego słowa na "osoby fizyczne nie prowadzące
    > DG oraz rolników ryczałtowych" :) może ma ktoś dobrą propozycję?

    może !DG (tak mi się jakoś nasunęło od !=)

    --
    Schwester

  • 5. Data: 2006-11-17 10:12:08
    Od: m...@g...com

    Schwester wrote:

    > może !DG (tak mi się jakoś nasunęło od !=)
    Wtedy łapią się pod to s.c., z o.o., S.A. , s.j. i inne

    Myślę że jak już to nieprzedsiębiorca, lub ludność. IMHO i tak to
    niezręczne jakoś.

    p. m.

  • 6. Data: 2006-11-17 12:21:46
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.64.0611170936030.2872@a64wrk>,

> [...]
    > Wiem, brakuje dobrego słowa na "osoby fizyczne nie prowadzące
    > DG oraz rolników ryczałtowych" :) może ma ktoś dobrą propozycję?

    Związkowcy? ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 7. Data: 2006-11-17 22:20:03
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > fakturowanie nie zwalnia od posiadania kasy fisklanej na w sprtzedaży dla
    > os.fiz bez DG.
    Niedobrze. Bo zawsze miałem zakodowane, że kasa fiskalna jest potrzebna w
    przypadku niudokomentowanej (fakturą) sprzedaży.

    > Zależy jaka kwotę stanowi to 10% i co sprzedajesz:)
    Wiele to to nie jest :-)
    Ale proporcja w tym roku mniej więcej taka:
    45 tys przychodu - usługi na instytucje (40 faktur)
    10 tys przychodu - sprzedaż towaru instytucjom. (4 faktury)
    5 tys (3 faktury) sprzedaż towaru - komputery osobom prywatnym.

    Jeżeli chodzi o alegro to obecnie nie sprzedaję ale zastanawiam się nad
    drobnicą typu transakcje po 40-100 zł. Ile tego będzie nie mam pojęcia, może
    1 sztuka na miesiąc może 1000 na tydzień.

    > http://www.vat.pl/kasy-fiskalne/index.php
    Czytam czytam

    > pozdrawiam ania
    również pozdrawiam
    PawełJ

  • 8. Data: 2006-11-17 22:23:43
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > W sumie o to mi szło.
    > Faktury przecież się z allegro nie wykluczają.
    Jasne, że się nie wykluczają, ale jeżeli klient będzie miał możliwość
    kupienia czegoś bez podawania danych typu nip i nie będzie chciał faktury to
    ja go nie zmuszę do przyjęcia a on pójdzie do tego sprzedawcy u którego
    będzie "łatwiej"

    > Inna rzecz, że *niemal* nie wpływają na obowiązek posiadania
    > kasy (jest jeszcze to zwolnienie "do 50 *usług*"?)
    > Pytania na które nie dałeś odpowiedzi to jak Ania pisze
    > (czyli *co* sprzedajesz) oraz formy płatności.

    Formy płatności to u osób prywatnych - gotówka a u instytucji - przelewy.
    Raz może jakaś drona kwota (kilkadziesiąt zł) poszła gotówkowo z instytucji.

    > pzdr, Gotfryd

    pozdrawiam
    PawełJ

  • 9. Data: 2006-11-17 23:00:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Jasne, że się nie wykluczają,

    Mi szło o brak korelacji między wystawianiem f-r a kasą
    fiskalną :) Pisałeś tak, jakby niewystawianie faktur
    powodowało obowiązek "kasy" - a poza naprawdę rzadkimi
    wyjątkami tak nie jest (AFAIK tylko usługi).
    Kasa wynika z innych warunków.

    > Formy płatności to u osób prywatnych

    Pytałem w kontekście "allegro" - było istotne zwolnienie z kasy,
    pod warunkiem zapłaty *na konto* bankowe. Teraz zawęzili dla
    znacznej grupy towarów.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-11-21 08:49:28
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > Wiem, brakuje dobrego słowa na "osoby fizyczne nie prowadzące
    > DG oraz rolników ryczałtowych" :) może ma ktoś dobrą propozycję?

    konsument