  • 1. Data: 2006-11-10 08:31:48
    Temat: Re: Wyrzucenie faktury - czy mozna?
    Od: "Karolina" <o...@f...onet.pl>

    w poprzednim poście pisałam o kpir bo tylko z tym mam do czynienia,
    nie wiem jak to wygląda przy pełnej księgowości, podejrzewam, że
    jeszcze gorzej :-)
    samego vatu chyba nie trzeba odliczać, bo to jest prawo a nie
    obowiązek, więc w przypadku np. ryczałtu też chyba można
    wyrzucić?

    Zapewne ktoś mnie tu zaraz skrzyczy za wprowadzanie w błąd :-)

    Karolina

    P.S. Pozdrawiam :-)

  • 2. Data: 2006-11-10 10:00:54
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-11-2006 o 09:31:48 Karolina <o...@f...onet.pl> napisał(a):

    > Zapewne ktoś mnie tu zaraz skrzyczy za wprowadzanie w błąd :-)

    A dokładnie :)
    Co musisz wpisywać do KPiR? Koszty DG.
    Czy to że na fakturze jest nazwa firmy i NIP automatycznie
    tworzy koszty czy dopiero ich zaliczenie do kosztów ?
    Jedyne wydatki które musisz wpisać jako koszty to wydatki
    na robociznę i materiały/towary handlowe.

    Zauważ że jeśli osoba fizyczna nie wpisze czegoś w te nieszczęsne koszty
    to oszukuje sama siebie, więc za co tu karać.
    Przy pełnej księgowości jest inaczej - tam się wszytsko musi zgadzać
    bo i podmiot jest osobny.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-11-10 10:15:25
    Od: "Karolina" <o...@f...onet.pl>

    t napisał(a):
> [...]
    > to oszukuje sama siebie, więc za co tu karać.
    > Przy pełnej księgowości jest inaczej - tam się wszytsko musi zgadzać

    Aaaaaa, to już teraz rozumiem. Dzięki za wyjaśnienie :-)

    Karolina

  • 4. Data: 2006-11-10 12:46:06
    Od: tester <t...@t...tester>

    Użytkownik t napisał:

> [...]
    > to oszukuje sama siebie, więc za co tu karać.
    > Przy pełnej księgowości jest inaczej - tam się wszytsko musi zgadzać

    Dodam ze jestem na ryczałcie + VAT i kosztów jakby tu powiedzieć
    ustawowo nie odliczam, jedynie VAT , ale w tym przypadku właśnie nie
    chce odliczyć VATu i chce towar wziąć na siebie prywatnie i wywalić
    fakturę. Stąd moje pytanie pierwotne.

  • 5. Data: 2006-11-10 12:59:55
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-11-2006 o 13:46:06 tester <t...@t...tester> napisał(a):

> [...]
    > ustawowo nie odliczam, jedynie VAT , ale w tym przypadku właśnie nie
    > chce odliczyć VATu i chce towar wziąć na siebie prywatnie i wywalić

    No to droga wolna, wiwat dusza piekła nie ma.
    Jak nic nie chcesz od skarbu państwa to skarb od Ciebie też nie będzie
    chciał
    (w tym konkretnym przypadku rzecz jasna ;) )

  • 6. Data: 2006-11-10 13:00:38
    Od: t <r...@o...pl>

    Przy okazji to podpowiem że niektórzy piszą na takich fakturach wyjaśnienie
    że przeznacozno do użytku pryweatnego ale osobiście uważam to za
    nadgorliwość

  • 7. Data: 2006-11-10 13:52:21
    Od: "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Przy okazji to podpowiem że niektórzy piszą na takich fakturach
    > wyjaśnienie
    > że przeznacozno do użytku pryweatnego ale osobiście uważam to za
    > nadgorliwość

    I co potem z nimi robią jak już napiszą??

  • 8. Data: 2006-11-10 15:05:09
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-11-2006 o 14:52:21 jot.be <j...@N...poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > I co potem z nimi robią jak już napiszą??

    Do osobnej teczki bo co innego

  • 9. Data: 2006-11-11 08:52:15
    Od: "Martiness" <m...@g...pl>

    Użytkownik "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > I co potem z nimi robią jak już napiszą??
    Do niszczarki :D

    M.

  • 10. Data: 2006-11-11 11:11:53
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik t napisał:

    > No to droga wolna, wiwat dusza piekła nie ma.
    > Jak nic nie chcesz od skarbu państwa to skarb od Ciebie też nie będzie
    > chciał
    > (w tym konkretnym przypadku rzecz jasna ;) )

    są wyroki, w których wyraźnie jest powiedziane, że zaniżanie kosztów
    jest jednoznaczne z z aniżaniem przychodów

    ale to akurat moim zdaniem nie dotyczy tej sprawy