    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wystąpienie wspólnika ze Spółki Jawnej
    Date: Thu, 1 Nov 2007 14:08:14 +0100

    Dnia Thu, 01 Nov 2007 11:31:50 +0100, t...@o...pl napisał(a):

    > Masz rację, ale nie dlatego że to byłaby przesada. Po prostu
    > najzwyczajniej w świecie
    > od tej kasy poszedł już podatek dochodowy i zapłata drugi raz tego samego
    > byłaby
    > jednoznaczna z tym, że trzeci czwarty i piąty raz też trzeba płacić to
    > samo.

    Przesada przesadą, a ja się dobrzebałam takiego "kwiatka":

    "w ocenie Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi, stanowisko organu podatkowego
    pierwszej instancji - co do ustalenia, że w wyniku wypłaty udziału
    kapitałowego na rzecz występującego ze spółki wspólnika, (ponad kwotę
    zwróconego wkładu) stanowi dla niego dochód podlegający opodatkowaniu,
    którego źródłem były prawa majątkowe przysługujące wspólnikowi z tytułu
    członkostwa w tej spółce, należało uznać za zgodne z prawem materialnym.Tym
    samym stanowisko Pana, iż uiszczenie podatku dochodowego od spłaty udziału
    we wspólnym majątku występującemu ze spółki wspólnikowi byłoby powtórnym
    opodatkowaniem wspólnego majątku, jest nieprawidłowe."

    Też mi się nie podoba. Co prawda wątkotwórca nie pyta o zwrot wniesionego
    kapitału, ale przecież odchodząc ze spółki, odbieramy własny wkład, prawda?

    Dałość interpretacji, tu:
    sygnatura PB I-2/4117/IS/IN ? 6/2006/JF
    wkleić w wyszukiwarkę, tu:
    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php