    From: "Anna Z" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wystąpienie wspólnika ze Spółki Jawnej
    Date: Thu, 1 Nov 2007 19:34:47 +0100

    > Ale później przerżneli w XSA, na szczęście sędziowie jeszcze mają w tym
    > temacie
    > trzeźwe stanowisko. Na tej samej zasadzie możnaby opodatkować wypłatę z
    > banku
    > - w końcu też była wkładem który wybieramy.

    Kapitał zadeklarowany w umowie spółki nie został przez nas fizycznie
    wpłacony i tak jak pisałam nie wypłacaliśmy sobie zysku przez te lata.
    Środki zbieraliśmy na rozwój spółki. Teraz chcę tylko odebrać mój zysk za te
    lata i tyle. Majątek, który został zamierzam zostawić wspólnikom, więc nie
    bardzo widze podstawę, żeby go opodatkować.
    Jeżeli bym chciała, żeby wspólnicy zwrócili mój udział w majątku spółki,
    czyli 1/3 wartości środków twrwałych i towaru to rozumiem, iż ta kwota
    miałaby podlegać opdatkowaniu.
    Gubię się w tym wszytkim, bo nie bardzo wiem, co to jest kapitał udziałowy w
    spółce jawnej.

    pozdrawiam
    Ania