  • 1. Data: 2003-04-07 08:26:16
    Temat: Wystawianie rachunków
    Od: "Markus" <o...@p...com>

    Hi!

    Właśnie założyłem działalność i jestem zwolniony z VAT-u. Jakie rachunki
    wystawiam klientom. Wystawiłem rachunek klientowi i jego biuro przyczepiło
    się, że nie ma umowy zlecenia. Co mam wystawić klientowi za usługę jeśli nie
    było i nie będzie umowy. Będę wdzięczny za info lub jakiś link gdzie to mogę
    znaleźć.

    Markus

  • 2. Data: 2003-04-07 08:49:30
    Temat: Re: Wystawianie rachunków
    Od: "buba" <1...@w...pl.NOSPAM>

    > Wystawiłem rachunek klientowi i jego biuro przyczepiło
    > się, że nie ma umowy zlecenia.

    biuro rachunkowe?! DOBRE BIURO ;-))))), ale omijac proponuje takie z daleka

    wykonales usluge, sprzedales towar..wystawiasz RACHUNEK, tylko rachunek, a
    nie np. rachunek uproszczony.

    Podstawa prawna..chyba ustawa o podatku od towarow i uslug ( popularnie
    zwanym VAT, czyli podatkiem od wartosci dodanej ;-))

    bubbbaaasss

  • 3. Data: 2003-04-07 09:10:17
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od buba -----###
    > Podstawa prawna..chyba ustawa o podatku od towarow i uslug ( popularnie
    > zwanym VAT, czyli podatkiem od wartosci dodanej ;-))

    jaka ustawa VAT???? wszak VAT ma omijać z daleka - chyba ustawa o
    dochodowym...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 4. Data: 2003-04-07 09:23:12
    Od: "Markus" <o...@p...com>

    > wykonales usluge, sprzedales towar..wystawiasz RACHUNEK, tylko rachunek, a
    > nie np. rachunek uproszczony.

    Czyli jak rozumię, mogę bez umowy o dzieło czy też zlecenie wystawić
    rachunek (bez napisu uproszczony). Chyba, że musi być napisane rachunek
    uproszczony.

    Markus

  • 5. Data: 2003-04-07 09:23:15
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Podstawa prawna..chyba ustawa o podatku od towarow i uslug ( popularnie
    > zwanym VAT, czyli podatkiem od wartosci dodanej ;-))

    Podstawa prawna to przepisy wykonawcze do Ordynacji - niestety
    nie mam teraz po ręką więc numeru Dz.U. nie podam.

    Pix

  • 6. Data: 2003-04-07 09:23:17
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Markus" <o...@p...com> napisał w wiadomości

    > Właśnie założyłem działalność i jestem zwolniony z VAT-u. Jakie rachunki
    > wystawiam klientom.

    Rachunek nr XXX/YYY <-- Twoja numeracja

    > Wystawiłem rachunek klientowi i jego biuro przyczepiło
    > się, że nie ma umowy zlecenia.

    Ha, ha dobre biuro a jeżeli chodzi o umowy zlecenia to mogą mieć charakter słowny

    > Co mam wystawić klientowi za usługę jeśli nie
    > było i nie będzie umowy.

    J.w. RACHUNEK nr ....

    Sark

  • 7. Data: 2003-04-07 09:28:25
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Markus -----###
    > Czyli jak rozumię, mogę bez umowy o dzieło czy też zlecenie wystawić
    > rachunek (bez napisu uproszczony). Chyba, że musi być napisane rachunek
    > uproszczony.

    nie ma czegoś takiego jak rachunek uproszczony - *nie możesz* czegoś
    takiego wystawić!

  • 8. Data: 2003-04-07 10:31:51
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@b...ceti.pl>

> [...]
    nie
    > było i nie będzie umowy. Będę wdzięczny za info lub jakiś link gdzie to

    A jaki rachunek wystawiłeś? Jak on wygląda, tak mniej więcej?
    Kasia

  • 9. Data: 2003-04-07 11:56:43
    Od: "Markus" <o...@p...com>

    Takie cos wystawiłem:

    Moje Dane

    Miejsce wystawienia:

    Data Sprzedaży:

    Data wystawienia:

    RACHUNEK nr 00/00/2003 Oryginał / Kopia

    Sprzedawca

    Nabywca:

    Lp.
    Nazwa towaru/usługi Ilość
    J.m.
    Cena
    Wartość

    gr

    gr

    1.

    2.

    Sprzedawca zwolniony z podatku VAT
    RAZEM

    Słownie:

    Forma płatności:
    Zapłacono: 0,00
    Termin płatności:
    Pozostaje:

    Wystawił:
    Odebrał:

    Podpis osoby upoważnionej do wystawienia rachunku:
    Podpis osoby upoważnionej do odbioru rachunku:

  • 10. Data: 2003-04-07 11:57:48
    Od: "Ivona" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Markus
    >
    > Jeśli prowadzi sie działalność gospodarczą- za usługę można wystawić tylko
    rachunek lub fakturę- nie umowę.
    pozdrawiam.
    Iv