  • 1. Data: 2003-04-07 07:40:03
    Temat: Umowa o dzieło i DG
    Od: d...@o...pl

    Witam,

    Mam problem, na który guglanie nie pomogło:
    W 2001 roku napisałem jako podwykonawca program komputerowy w ramach umowy o dzieło.
    Od 1-01-2002 rozpocząłem własną działalność w tym samym zakresie.
    Pech chciał, że mój zleceniodawca umowy o dzieło nie zapłacił mi do końca 2001, lecz
    dopiero w lutym 2002, żądając przy tym podpisania nowej umowy ze zmienionymi
    terminami wykonania zlecenia (01-01-2002 do 15-02-2002) aby sam miał "papiery" w
    porządku. Skoro był to warunek otrzymania wynagrodzenia, mimo oporów musiałem się
    zgodzić.
    Teoretycznie mogłem podpisać nową umowę w ramach otwartej właśnie DG, ale ponieważ
    była to działalność konkurencyjna, nie chciałem drażnić go w sytuacji, kiedy
    otrzymanie zapłaty wisiało na włosku.

    Moje pytania brzmią:
    1. Czy US nie będzie się czepiał, że w czasie trwania DG wykonałem umowę o dzieło w
    ramach tej samej działalności? (Jakaś podstawa prawna?)
    2. Umowa o dzieło w swojej istocie jest dość lakoniczna: "wykonanie programu
    komputerowego" (pomijając terminy wykonania i sposób rozliczenia).
    Wynika z niej, że KUP wynoszą 20%. Czytając tą listę dowiedziałem się, że w przypadku
    takiej działalności można podwyższyć KUP do 50% (w rozliczeniu rocznym). Czy mogę to
    zrobić post factum i czy taka treść umowy jest odpowiednią podstawą?

    Wielkie dzięki za pomoc

    Dzidek

  • 2. Data: 2003-04-07 17:10:55
    Temat: Re: Umowa o dzieło i DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Apr 2003 d...@o...pl wrote:
    [...]
    >+ 1. Czy US nie będzie się czepiał, że w czasie trwania DG wykonałem
    >+ umowę o dzieło w ramach tej samej działalności? (Jakaś podstawa prawna?)

    Pewnie w oparciu o to, że DG jest m.in. działalnością "zorganizowaną"
    i "ciągłą". Trudno będzie przekonać US że zadziałałeś "niezorganizowanie"
    i "nieciągle" w trakcie trwania DG :(
    Czy się przyczepią to chyba nie grupy trzeba pytać, bo wróżki
    nie mamy :| (przeszukać googlem grupę *.podatki na hasła
    "wróżka" "wróżki" "wrożkę" i inne odmiany ;)).

> [...]
    >+ Wynika z niej, że KUP wynoszą 20%. Czytając tą listę dowiedziałem się,
    >+ że w przypadku takiej działalności można podwyższyć KUP do 50%

    Nie w rocznym, nie w rocznym - a na rachunku z umowy !

    >+ Czy mogę to zrobić post factum i czy taka treść umowy jest odpowiednią
    >+ podstawą?

    Jakbym już miał namieszane to ja bym nie usiłował nic zrobić
    żeby się rzucało w oczy. Ale ty masz chęć, jak widzę sprowokować
    US żeby cię wezwali do wyjaśnień ? ;)

    pzdr, Gotfryd
    (który, owszem, już "wyjaśniał" na US po kiksach w papierach)
    (i z planowaną przerwą w newsach)